گوناگون

پرتاب موفقیت آمیز کپسول کرو دراگون SpaceX به همراه دو فضانورد ناسا

اسپیس ایکس شب گذشته برای نخستین بار کپسول کرو دراگون را با دو سرنشین به سمت ایستگاه فضایی پرتاب کرد تا آمریکا پس از ۹ سال بار دیگر شاهد ارسال فضانوردان به سوی ایستگاه بین المللی باشد.همچنین این ماموریت که Demo-2 نام دارد اولین ماموریت سرنشین‌داری است که یک شرکت خصوصی مسئولیت آن را بر عهده دارد.

Bob Behnken و Doug Hurley فضانوردان حاضر در این ماموریت هستند. این دو فضانورد ناسا حدود نوزده ساعت پس از پرتاب و پس از اتصال فضاپیمای دراگون سرنشین‌دار به ایستگاه فضایی بین‌المللی به جمع افراد حاضر در ایستگاه فضایی خواهند پیوست. مدت زمان ماموریت این دو فضانورد در ایستگاه فضایی هنوز به طور دقیق مشخص نیست و بین یک تا چهار ماه خواهد بود. این دو فضانورد پس از پایان ماموریت خود در ایستگاه فضایی بین‌المللی بار دیگر به فضاپیمای دراگون سرنشین‌دار بازخواهند گشت تا سفر بازگشت به زمین را آغاز کنند.

این شرکت قرار بود بامداد پنجشنبه نخستین پرتاب سرنشین دار را خود را انجام دهد اما شرایط جوی باعث شد دقایقی مانده به پرتاب، ماموریت لغو شد. ناسا با بررسی شرایط جوی ساعت ۱۱:۵۳ دقیقه دیشت را به عنوان دومین پنجره پرتاب انتخاب کرد. فضاپیمای دراگون سرنشین‌دار همچون موشک فالکون ۹ قابلیت استفاده مجدد را خواهد داشت. مسئله‌ای که به کاهش هزینه سفرهای فضایی منجر خواهد شد. فضاپیمایی که آغازگر فصل جدیدی از تاریخ صنعت فضایی بود.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا