بزرگترین سازنده باتری خودروهای برقی در جهان به تازگی خبر از تولید یک سلول باتری جدید داده است که تا یک میلیون مایل یا 16 سال طول عمر دارد.  به گفته بلومبرگ، شرکت CATL ادعا کرده است که سلول باتری جدید آن می‌تواند 1.24 میلیون مایل یا به عبارتی 16 سال دوام بیاورد. برای ملموس شدن این عدد می‌توان گفت که هر ​​آمریکایی به طور متوسط حدود 14 هزار مایل در سال رانندگی می‌کند.

طول عمر باتری‌هایی که امروزه در خودروهای برقی به کار می‌روند، حدود 322 هزار کیلومتر است که قابل مقایسه با این باتری نیست. شرکت CATL در مورد جزئیات این باتری و چگونگی دستیابی به این رقم فوق العاده صحبتی نکرده است، ولی طبق گفته‌های «Zeng Yuqun»، رییس این شرکت، ایلان ماسک به چین سفر کرده و از این باتری بازدید کرده است.

شرکت CATL که بزرگترین تأمین کننده باتری‌های خودروهای برقی(EV) در جهان است، هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه چگونه این سلول جدید با دوام زیاد را تولید کرده، به اشتراک نگذاشته است، اما طبق گفته زنگ یوگون رئیس این شرکت، ایلان ماسک مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا برای بررسی این سلول باتری جدید به چین سفر و از آن بازدید کرده است.

مدیرعامل تسلا تصمیم گرفته است این باتری جدید را در خودروهای بعدی تسلا موسوم به مدل 3 که در کارخانه این شرکت در شانگهای چین ساخته خواهد شد، نصب کند. به گزارش بلومبرگ، تسلا قبلاً برای تامین باتری‌های خود به شرکت‌های پاناسونیک و ال جی متکی بود. Zeng می‌گوید شرکت تحت امر او آماده تولید انبوه این باتری بوده و اضافه می‌کند قیمت آن فقط 10 درصد از باتری‌های فعلی بیشتر خواهد بود.

باتری یکی از گران قیمت ترین قطعات خودروهای برقی است. با اینکه باتری 2 میلیون کیلومتری شرکت CATL قیمت بیشتری نسبت به باتری‌های فعلی دارد، به دلیل اینکه نیازی به تعویض نداشته و حتی ممکن است بتوان آن را از خودروی قدیمی باز کرده و روی خودروی جدید نصب کرد، احتمالاً مشتریانی که در مورد خرید خودروی برقی دودل هستند را مجاب به خرید خواهد کرد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *