نرم افزار و اینترنت

گوگل فوتوز با طراحی و قابلیت های جدید بروزرسانی شد

گوگل پس از مدت ها یکی بروزرسانی بزرگ و مهم را برای اپلیکیشن گوگل فوتوز منتشر کرد. این بروز رسانی شاهد دستخوش تغییرات در رابط کاربری پس از 5 سال بوده است. یکی از این تغییرات آیکون جدیدی است که همچنان در شکل یک فرفره رنگی طراحی شده است اما در قیاس با نسخه پیشین خود ظاهری تخت تر و دایره ای شکل تر پیدا کرده است.

گوگل تاکنون در آیکون بسیاری از برنامه های خود این تغییرات را پیاده سازی کرده است. از میان دیگر تغییرات مهم صورت گرفته در این نسخه می توان به رابط کاربری ساده تر و همچنین قابلیت جستجو در تصاویر با توجه به محل ثبت آن ها اشاره کرد. برنامه Google Photos همچنین در نسخه جدید خود شامل سه تب جداگانه است که این برنامه را هم به سه بخش تقسیم کرده است. این سه تب Photos، Search و Library نام دارند. در نسخه پیشین از این برنامه چهار تب مختلف وجود داشت که آن ها قابلیت های گوناگون را در اختیار کاربران قرار می دادند.

Google Photos major redesign rolling out with new icon, photo map search, and simplified UI

در حال حاضر تصاویر در هنگام نمایش در تب Photos دارای پیش نمایش بزرگ تری هستند. همچنین فاصله میان تصاویر کاهش پیدا کرده است تا ظاهر این بخش بسیار بهتر از قبل شود. این تب همچنین در نسخه جدید از برنامه Google Photos قابلیت آن را دارد که ویدیوها را به صورت خودکار پخش کند و یک پیش نمایش از آن ها در معرض دید کاربران قرار دهد.

در این تب بخش Memories نیز با تغییرات زیادی همراه شده است. این بخش، دیگر انواع مختلفی از آلبوم ها را به نمایش کاربران نمی گذارد. در نسخه جدید از برنامه Google Photos، کاربران همچنین قابلیت آن را دارند که آلبوم های مربوط به افراد خاص و همچنین در بازه های زمانی خاص را از دید پنهان کنند.

Google Photos major redesign rolling out with new icon, photo map search, and simplified UI

در تب Search، یک نقشه جدید دیده می شود که می تواند به کاربران در پیدا کردن آلبوم های تصاویر خود براساس محل ثبت آن ها کمک زیادی کند. در این قابلیت کاربران می توانند با لمس نقشه نمایش داده شده یا بزرگ نمایی آن تصاویر خود را مشاهده کنند. گوگل اعلام کرده است که کاربران هم اکنون می توانند با مراجعه به Google Play Store یا Apple App Store به نسخه اندروید و iOS از این برنامه جدید دسترسی پیدا کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا