آموزش

آموزش تنظیم حذف خودکار تاریخچه‌ موقعیت مکانی و وب گوگل

یکی از قابلیت‌های گوگل ثبت و نگهداری خودکار تاریخچه فعالیت‌های کاربران از جمله صفحات وب مشاهده شده، جستجوهای انجام شده و همچنین موقعیت مکانی کاربران است. اما اکنون گوگل امکان تازه‌ای را در اختیار کاربران قرار داده است که با فعال کردن آن گوگل به صورت خودکار بعد از 18 ماه تاریخچه فعالیت‌های کاربران را حذف می‌کند.

البته امکان این وجود دارد که تنظیمات را به نحوی انجام دهید که تاریخچه فعالیت‌ها برای همیشه نگهداری شود. در این مطلب قصد داریم تا نحوه فعال کردن این قابلیت یعنی قابلیت حذف خودکار تاریخچه فعالیت کاربران را آموزش دهیم. برای فعال کردن ویژگی حذف خودکار، از مراحل زیر پیروی کنید. ابتدا به صفحه‌ی Activity Control رفته و وارد اکانت Google خود شوید. سپس از بخش Web & App Activity، گزینه‌ی Auto-Delete را انتخاب کنید.

مدت زمانی که پس از آن می‌خواهید گوگل تاریخچه فعالیت‌های شما را حذف کند انتخاب کنید. این مدت زمان می‌تواند 3 یا 18 ماه باشد. روی گزینه Next کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی شوید.

به پایین صفحه اسکرول کنید و همین پروسه را برای اقسام اطلاعاتی که می‌خواهید حذف کنید، تکرار کنید. این موارد شامل تاریخچه‌ی YouTube و موقعیت شما نیز می‌شوند.

شما همچنین می‌توانید جمع آوری اطلاعات تاریخچه را متوقف کنید. توجه کنید که در صورت آبی بودن گزینه‌ی مورد نظر به معنی فعال بودن و خاکستری بودن، به معنای غیر فعال بودن آن است. اگر گزینه‌ حذف خودکار برای شما غیر فعال است، دلیل آن این است که شما گزینه‌ مورد را متوقف کرده اید.

شما همچنین می‌توانید به صفحه‌ی My Activity رفته و از سمت چپ صفحه، اقسام اطلاعات تاریخچه‌ خود را حذف کنید.

منبع
howtogeek
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا