کوالکام امروز از تراشه های جدید گجت های پوشیدنی با نام های اسنپدراگون ور 4100 و 4100 پلاس رونمایی کرده است. تراشه اسنپدراگون ور 4100 پلاس شامل سیستم روی چیپ (SOC) اصلی،

+Snapdragon Wear 4100 متشکل از بخش‌های SoC اصلی، یک کمک پردازنده (Always-On (AON برای مواقع کار با مصرف پایین و پردازش‌های سبک، PMIC برای مدیریت مصرف انرژی، RF برای مودم و GPS، بلوتوث، Wi-Fi و RFFE است. آنچه که مدل 4100 پلاس را از مدل بدون پسوند + متمایز می‌کند، برخورداری از کمک پردازنده AON است. سایر ویژگی‌ها و قابلیت‌های این دو تراشه مشابه است.

تراشه جدید اسنپدراگون ور 4100 پلاس براساس معماری 7 نانومتری توسعه یافته و از چهارهسته پردازشی 1.7 گیگاهرتزی Cortex-A53، کنترلر حافظه با پشتیبانی از حافظه 750 مگاهرتزی LPDDR3  و حافظه داخلی eMMC 4.5 بهره می برد. همچنین این چیپست از پردازنده سیگنال تصویر (ISP) دوقلو با پشتیبانی از دوربین‌های تا 16 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند.

به ادعای کوالکام، این تراشه نسبت به Wear 3100 نسل قبل ارائه 85 درصد کارایی بالاتر را دنبال می‌کند. چیپست های سری Wear 4100 دارای مودم 4G LTE، یک پردازنده سیگنال دیجیتال (DSP) مجزا، قابلیت‌های ویژه کار با مصرف انرژی پایین، پشتیبانی از Cat.4 LTE و آنتن دوتایی هستند.

به‌کارگیری کمک پردازنده AON جدید امکان کاهش مصرف باتری را در عین توانایی نمایش تا 64 میلیون رنگ می‌دهد که در نسل قبل تنها 16 میلیون رنگ بود. کارکرد اصلی کمک پردازنده انجام مورد مرتبط با پایش و نمایش ضربات قلب، خواب، شمارش گام‌ها، آلارم ها، تایمرها و بازخوردها است. همچنین این کمک پردازنده سرعت بالاتری در فعال کردن وسیله پوشیدنی در زمان نگاه کردن به وسیله پوشیدنی دارد.

تراشه های سری اسنپدراگون ور 4100 دارای قابلیت Wi-Fi a/b/g/n و بلوتوث 5.0 نیز هستند که مصرف انرژی را نزدیک به 25 درصد کاهش می‌دهد. این پلتفرم برای سیستم عامل Wear OS گوگل و نسخه منبع باز آن طراحی شده است. کوالکام اعلام کرد ساعت هوشمند جدید Mobvoi TicWatch Pro 3 با بهره‌مندی از چیپست جدید اسنپدراگون ور 4100 پلاس روانه بازار می‌شود. ساعت‌های هوشمند بیشتری طی یک ماه پیش رو با چیپست های جدید Wear 4100 رونمایی خواهند شد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *