فناوری

اینتل، آن کلهر را سرپرست پروژه تراشه های 7 نانومتری منصوب کرد

هفته گذشته اینتل فاش کرد که بازده پردازنده های تولید شده در یک فرآیند 7 نانومتری در یک سال عقب مانده اند و این روند انتقال آن به فناوری که به ساخت پردازنده های کارآمدتر می پردازد کندتر خواهد شد. در همین راستا اینتل با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی رسمی اعلام کرد از روز سوم آگوست دکتر مورثی (Murthy Renduchintala) که مسئول بخش تراشه‌های 7 نانومتری این کمپانی بود را کنار می‌گذارد.

آقای مورثی طراح ارشد اینتل بود که به طور مؤثر، دومین مقام اجرایی ارشد این کمپانی محسوب می‌شود. این تصمیم به دلیل عقب افتادن اینتل در عرضه چیپ‌های نسل بعد با معماری 7 نانومتری گرفته شده است. حالا یک تیم جدید به سرپرستی دکتر آن کلهر (Ann Kelleher) و دکتر مایک می‌بری (Mike Mayberry) توسعه فناوری‌های ساخت 7 و 5 نانومتری اینتل را دنبال می‌کنند.

پیش از این دکتر کلهر سکان دار بخش تولید تراشه اینتل بود. در آن سو دکتر می‌بری پس از 36 کار در اینتل، قرار بود امسال بازنشسته شود. حالا تا زمان گذار اینتل به فناوری‌های ساخت جدید، آقای می‌بری کمپانی را همراهی خواهد کرد. از خانم Kelleher به عنوان یکی از مدیران موفق اینتل و کسی که به روند توسعه فناوری 10 نانومتری سرعت بخشید یاد می‌شود.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا