بعد از چند هفته شایعه سرانجام خبر خرید تراشه‌ساز بزرگ، ARM توسط انویدیا به مبلغ 40 میلیارد دلار رسما تایید شد. به این ترتیب انویدیا به شکل جدی‌تر وارد عرصه تراشه‌های موبایلی خواهد شد. بدین ترتیب ARM بخشی از انویدیا خواهد شد ولی دفتر مرکزی‌اش همچنان در انگلیس باقی خواهد ماند و به سبک اوپن لایسنس و بدون اینکه به مشتریان فعلی صدمه‌ای وارد شود، به فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

این قرارداد باعث افزایش حضور شرکت انویدیا در بخش گوشی‌های هوشمند و همچنین رایانش موبایل می‌شود و این کمپانی می‌تواند فناوری هوش مصنوعی را وارد پلتفرم‌های مختلفی مانند گوشی‌های هوشمند، کامپیوترها و همچنین ماشین‌های خودران کند. در مقابل ARM در بخش تحقیق و توسعه با حمایت‌های بیشتری مواجه می‌شود و همچنین به تمام محصولات انویدیا دسترسی پیدا می‌کند.

اگر به خاطر داشته باشید سافت بانک سال 2016 شرکت ARM را با قیمت 31 میلیارد دلار خریداری کرد. به لطف همکاری غول‌های فناوری از جمله اپل، سامسونگ و کوالکام با ARM، ارزش این شرکت روزبه‌روز افزایش پیدا کرد. تراشه‌های مبتنی بر آرم حالا نه‌تنها در گوشی‌های هوشمند حضور دارند بلکه به رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ‌ها نیز می‌آیند.

با این قرارداد، انویدیا می‌تواند از طراحی ARM در فناوری خود به خصوص در GPU استفاده کند. این موضوع باعث برتری انویدیا در مقابل AMD می‌شود و می‌تواند تغییرات بزرگی در آینده طراحی چیپپ‌ها به همراه داشته باشد. در حال حاضر هیئت مدیره این دو َرکت چنین قراردادی را تایید کرده‌اند و انتظار می‌رود این معامله تا 18 ماه آینده به صورت کامل اجرا شود. بدون هیچ شکی چنین قرارداد بزرگی باید در کشورهای ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، اتحادیه اروپا و چین مورد تایید مقامات قرار بگیرد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *