موبایل و تبلت

عرضه پنج گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون 875 در سه ماهه اول 2021

اینطور که به نظر می‌رسد، شرکت‌های سازنده‌ گوشی هوشمند قصد دارند در نیمه‌ اول سال 2021، از 5 سری پرچم‌دار مجهز به پردازنده‌ اسنپدراگون ۸۷۵ و شارژر 100 واتی رونمایی کنند. کوالکام به‌زودی از پردازنده‌ی مورد انتظار اسنپدراگون 875 رونمایی می‌کند. اینطور که به نظر می‌رسد، این اتفاق در تاریخ 1 دسامبر (11 آذر) رخ می‌دهد. پردازنده‌ای که از لحاظ پردازشی سریع‌تر و از لحاظ گرافیکی بسیار قدرتمندتر از قبل است.

این شرکت نامی از مدل‌های گوشی نبرده اما برندهایی مانند شیائومی، اوپو، ویوو، وان پلاس و ریلمی کاندیدای اصلی هستند. سه گوشی وان پلاس 9، سامسونگ گلکسی S21+ و شیائومی Mi 11 به چیپست اسنپ دراگون 875 مجهز خواهند شد. فناوری Quick Charge 5 کوآلکوم اجازه شارژ گوشی را به صورت 100 واتی فراهم می‌کند. به طور قاطع می‌توان گفت یکی از گوشی‌ها با این فناوری شیائومی Mi 11 خواهد بود.

شرکت میزو هم احتمالا از پرچم‌دار خود با پردازنده‌ جدید کوالکام رونمایی می‌کند اما خبری زیادی در رابطه با آن در اختیار نداریم. ال‌جی هم با توجه به خبرهای اخیر، فعلا برنامه‌ای برای عرضه‌ی پرچم‌دار ندارد بنابراین نباید حداقل تا نیمه‌ اول سال آینده منتظر محصولی از این شرکت با اسنپدراگون 875 باشیم.

سامسونگ نیز تلاش ویژه‌ای برای توسعه فناوری شارژ سریع نکرده و بعید است گوشی‌های S21 به شارژ 100 واتی مجهز شوند. طبق اطلاعات لورفته شارژ 45 واتی روی S21 Ultra دیده شده است. همه این گوشی‌ها از پورت USB استفاده می‌کنند. البته پروتکل Quick Charge 5 از USB-PD بهره می‌برد.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا