موبایل و تبلت

هواوی پتنت جدیدی از اندازه گیری دما در گوشی هوشمند ثبت کرد

مانند هر شرکت دیگر، هواوی نیز هر از چند گاهی ثبت اختراع می کند. براساس گزارش اخیر، این شرکت از ژانویه تا اکتبر 8607 حق ثبت اختراع ارتباطات بی سیم را ثبت کرده است و به این ترتیب رتبه نخست جهان در این گروه را به خود اختصاص داده است. اکنون، گزارش دیگری از حق ثبت اختراع منحصر به فرد هواوی مربوط به اندازه گیری دما در گوشی های هوشمند نشان می دهد.

مطابق با تیانیان چک (از طریق Sina Tech)، شرکت هواوی، ثبت اختراع طراحی (CN306175428S) با عنوان Mobile Phone with Graphical User Interface for Temperature Measurement and Display Results یا “تلفن همراه با رابط کاربری گرافیکی برای اندازه گیری دما و نتایج نمایش” در 31 مارس 2020 ثبت و در 17 نوامبر منتشر کرده است.

چکیده سند این حق ثبت اختراع می گوید که پس از اندازه گیری درجه حرارت انسان یا جسم از طریق دوربین تلفن همراه یا تبلت، نتیجه اندازه گیری را می توان بر روی خود نمایشگر دستگاه مشاهده کرد. شاید برای کاربران کمی آشنا به نظر برسد، زیرا هواوی قبلاً دو گوشی هوشمند با این قابلیت روانه بازار کرده است. اولین گوشی HONOR Play4 Pro Temperature Measurement Edition از نام تجاری زیر آن شرکت است. مدل دوم فوق العاده برتر PORSCHE DESIGN HUAWEI Mate40 RS است که به تازگی عرضه شده است.

هر دو این گوشی ها از یک دوربین IR استفاده می کنند که توانایی اندازه گیری دما از 20- و 100 درجه سانتیگراد را دارد. و همانطور که از حق ثبت اختراع می گوید، نتایج را می توان خود این تلفن های هوشمند مشاهده کرد. از این رو، این حق ثبت اختراع هیچ چیز جدیدی را نشان نمی دهد، جز این واقعیت است که هواوی این فناوری را ثبت کرده و ممکن است از آن در دستگاه های آینده نیز استفاده کند.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا