فوجی فیلم از نسخه مخصوص مادون قرمز دوربین 100 مگاپیکسلی مدیوم فرمت پرچمدار GFX100 رونمایی کرده که برای استفاده پزشکی قانونی و آثار هنری و فرهنگی طراحی شده است. GFX100 IR می تواند برای اهداف مانند شناسایی اسناد تقلبی یا تجزیه و تحلیل رنگدانه ها در نقاشی ها یا اسناد تاریخی استفاده شود.

با استفاده از فیلترهای مختلف IR در جلوی لنز، عکاسان می توانند با فشار دادن طول موج های مختلف نور، جزئیات پنهان را فاش کنند. علاوه بر این، به گفته فوجی فیلم، با استفاده از فیلتر مادون قرمز صحیح می‌توان مثل نسخه استاندارد این دوربین عکس‌های رنگی معمولی در طیف مرئی انداخت.

این شرکت هنوز قیمت دوربین را مشخص نکرده است، اما فقط توسط نمایندگی های خاص ارائه شده و در دسترس عموم قرار نمی گیرد و علاوه بر این خریدار باید با قوانین و مقررات استفاده از این محصول موافقت کند. فوجی فیلم نرم افزار این دوربین را نیز بروزرسانی کرده و قابلیت جدیدی به نام Pixel Shift Combiner ارائه کرده است.

این قابلیت برای کاربرانی توسعه داده که جزئیات تصاویر 100 مگاپیسلی این دوربین را ناکافی می‌دانند، چرا که 16 تصویر RAW را به یک تصویر بسیار باکیفیت با رزولوشن 400 مگاپیکسل تبدیل می‌کند. فوجی فیلم می‌گوید این آپدیت برای کاربرانی که در زمینه آرشیو اسناد، نگهداری از اسناد تاریخی و هنری فعالیت می‌کنند اجازه می‌دهد تا تصاویر آثار یا اسناد ارزشمند را با رزولوشن 400 مگاپیکسل آرشیو کنند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *