موبایل و تبلت

نتایج ارزیابی DxOMark دوربین وان پلاس نورد منتشر شد

وان پلاس نورد اولین گوشی هوشمند میان رده وان پلاس است. به گوشی 5G که مجهز به چهاردوربین پشتی بوده، توسط سایت DxOMark مورد ارزیابی قرار گرفته است. نتایج بررسی ها نشان می دهد که این گوشی در جدول نتایج زیر پیکسل 4a قرار داشته و تأکید می کند که داشتن یک دوربین خوب بهتر از داشتن چهار دوربین متوسط است.

OnePlus Nord به طور کلی 108 امتیاز کسب کرد که به 117 امتیاز برای عکس ، 47 امتیاز برای بزرگنمایی و 92 امتیاز برای فیلم تقسیم می شود. این بررسی می گوید وان پلاس نورد برای یک گوشی میان رده عملکرد خوبی دارد و به دلیل نوردهی، رنگ، فوکوس خودکار و بافت آن ستایش می شود. با این حال، برای بوکه و حالت شب امتیاز از دست می دهد.

کسب 47 امتیاز برای بزرگنمایی جای تعجب ندارد. OnePlus Nord مانند خواهر و برادر قدرتمندتر خود، وان پلاس 8 پرو، دوربین تله ندارد. فقدان زوم اپتیکال به این معنی است که تنها گزینه آن بزرگنمایی دیجیتال از طریق دوربین اصلی است و منجر به عکس های با کیفیت پایین تر نسبت به فاصله می شود. برای عکسهای اولتراواید ، وان پلاس از نوردهی خوبی برخوردار است اما “لبه های عکس ها اغلب نویز بودند و جزئیات خوب از بین می رفتند”. DxOMark همچنین می گوید که دوربین اصلی می تواند سوژه ها را در حالت شبیه سازی بوکه تحریف کند و عکس ها طبیعی به نظر نمی رسند.

با این‌حال عملکرد دوربین گوشی هنگام استفاده شبانه تا حدودی تحت تاثیر قرار گرفته و نویزهای موجود در تصاویر به‌تدریج آشکارتر می‌شوند. چنین وضعیتی هنگام ضبط ویدیوها نیز قابل مشاهده است. هنگام فیلم‌برداری در اوقات شب توازن رنگ سفید تا حدودی مختل خواهد شد. فقدان تثبیت‌کنندگی مطلوب حین ضبط ویدیوها نیز تا حدودی از امتیاز دوربین وان‌پلاس نورد کسر خواهد کرد.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا