رپورتاژ آگهی

تویوتا لندکروز، یک شاسی بلند خاص

در سال 1910 خودروسازان ژاپنی فعالیت خود را در عرصه تولید خودرو آغاز کردند و توانستند در مدت کوتاهی در این زمینه به موفقیت‌های زیادی دست یابند. به طوری که در حال حاضر ژاپن جزو سه کشور برتر تولیدکننده خودرو در سطح جهان است.

کیفیت خودروهای ژاپنی در حد مطلوبی است و خریداران را به بهترین شکل راضی نگه می‌دارد. در این بین شرکت خودروسازی تویوتا یکی از برندهای مطرح ژاپنی در تولید خودرو است. البته این شرکت در آغاز فعالیت خود یک شرکت نساجی بود. ولی بعد از مدتی و در سال 1937 فعالیت خود را به سمت تولید خودرو تغییر داد. این شرکت در آغاز فعالیت در زمینه تولید خودرو، محصولی با نام ای ای تولید کرد و در حال حاضر برندهای مطرحی مانند  لکسوس هینو موتورز را در زیرمجموعه خود دارد. خب برویم سراغ تویوتا لندکروز زیر ذره‌بین.

تویوتا لندکروز

اگر شما هم جز کسانی هستید که علاقه زیادی به خودروهای شاسی بلند بزرگ دارید، مطمئنا تویوتا لندکروز یکی از خودروهای محبوب شما خواهد بود. تویوتا لندکروز یکی از شاسی بلندهای با اصالت و جز پرفروش ترین خودروهای تویوتا است که تاریخ تولد آن به سال 1951 میلادی باز می‌گردد.در سال 2008 نسل پنجم تویوتا لندکروز به بازار ایران وارد شد که با کد J200 شناخته می‌شود تا سال 2013 نیز عرضه این خودرو در بازار کشور ادامه داشت، اما از آن سال به بعد واردات تویوتا لندکروز نیز در ایران متوقف شد.در سال 2015 لندکروز J200 یک فیس‌لیفت جزئی را تجربه کرد که حاصل آن چراغ‌هایی جدید به همراه امکانات متنوع‌تر برای این غول ژاپنی بود، البته در حال حاضر نمونه پلاک ملی از نمونه فیس لیفت این خودرو در بازار کشور ما وجود ندارد.

در میان محصولات تولیدی شرکت تویوتا، خودرو تویوتا لندکرویزر یا همان لندکروز جزو خودروهای محبوب و پر طرفدار است. این شاسی بلند با اصالت از پرفروش‌ترین تولیدات تویوتا است که تولید آن در سال 1951 توسط شرکت تویوتا آغاز شد.انتخاب نام لندکروز برای این محصول با توجه به نام رقیبش یعنی لندروور گرفته شده است.

در حال حاضر نسل پنجم این خودرو با کد j200 در ایران وجود دارد و سال 2008 وارد ایران شده است. البته عرضه این محصول تا سال 2013 در ایران ادامه یافت و بعد از آن به علت محدودیت ورود خودروهای خارجی، واردات این خودرو نیر با محدودیت روبرو شد. در سال 2015 لندکروز یک فیس لیفت از خودرو ارائه کرد که منجر به تغییراتی در چراغ‌های خودرو و اضافه شدن برخی امکانات به آن شد. اما ممنوعیت ورود تویوتا لندکروز به ایران مانع از حضور این نسخه در ایران است.

مشخصات فنی تویوتا لندکروز را بهتر بشناسیم

لندکروز در دو نمونه شش و هشت سیلندری به بازار عرضه شده است. موتور 4 لیتری این خودرو توان تولید 385 نیوتن متر  گشتاور و 271 اسب بخار قدرت دارد. میزان مصرف سوخت در این خودرو کمی بالا است و به طور متوسط و ترکیبی مصرفی معادل 13.5 لیتر در هر صد کیلومتر دارد.

این غول ژاپنی وزنی برابر با 2450 کیلوگرم دارد که وزن بسیار زیادی است. همچنین می‌تواند در مدت 11 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت بررسد که برای خودرویی با این ابعاد بسیار مناسب است. در نهایت اینکه حداکثر سرعت این خودرو 200 کیلومتر بر ساعت است که سرعتی جذاب محسوب می‌شود.

مشخصات داخلی کابین تویوتا لندکروز

از نکات قابل توجه در تویوتا لندکروز گنجایش ظرفیت خودرو است. به طوری که سه ردیف صندلی دارد و فضای مناسب و زیادی را برای سرنشینان درنظر گرفته است. البته در صورت نیاز صندلی‌های ردیف آخر آن به سادگی به طرفین جمع شده و فضای بیشتری برای بار ایجاد می‌کند.  تجهیزات مناسب رفاهی زیادی بر روی تویوتا لندکروز نصب شده‌ که از جمله آن‌ها می‌توان به کروز کنترل، دی لایت و دکمه‌های کنترل روی فرمان اشاره نمود.  همچنین صندلی‌های این خودرو راحت هستند و در سفرهای طولانی سرنشینان احساس بدی نخواهند داشت. در پوشش این صندلی‌ها از چرم با کیفیت استفاده شده است.

از دیگر امکانات قابل توجه لندکروز دوربین 360 درجه است که با کمک آن می‌توان خودرو را در مکان‌های کوچک جابجا کرد. سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای و صندلی 6 حالته برقی راننده نیز باید به تجهیزات این غول ژاپنی اضافه کرد. این خودرو در طراحی بیرونی و نمای خارجی نیز بسیار متعادل و زیبا ظاهر شده است. در این خودرو خبری از نماهای نامتعارف و اغراق آمیز وجود ندارد. تویوتا لندکروز در عین سادگی دارای زیبایی و وقار خاصی است. نحوه قرار گیری چراغ‌ها و جلوپنجره چهره‌ای مصمم به این خودرو داده است.

رانندگی با تویوتا لندکروز

استفاده از سیستم فنربندی متعادل و مناسب در این خودرو باعث می‌شود که سرنشینان، ناهمواری مسیر را حس نکنند و در سفرهای طولانی از سفری ارام و آسوده لذت ببرند. برای کامل کردن تسلط رانندگی به خصوص در هنگام پارک، دوربین‌های تعبیه شده و حسگرهای پارک موجود در خودرو کمک زیادی به راننده می‌کنند. بر روی خودرو دو دیفرانسیل در نظر گرفته شده تا کاملا مناسب آفرود باشد. عایق بندی کابین نیز یک سواری بسیار راحت و به دور از سروصدا را برای سرنشینان فراهم می‌کند. همچنین موتور 6 سیلندری این خودرو صدا و لرزش زیادی در هنگام حرکت و استارت ایجاد نمی‌کند.

ایمنی تویوتا لندکروز در چه حدی است؟

لندکروز توانسته 5 ستاره ایمنی را از موسسه ایمنی ANCAP، سازمان استاندارد ایمنی استرالیاف کسب نماید.  ترمزهای این خودرو از نوعABS، EBD و ترمز کمکی هستند. و شش کیسه هوا نیز به صورت پرده‌ای، جانبی و جلویی برای سرنشینان جلو درنظر گرفته شده است.

سخن پایانی

در میان خودروسازان جهان، شرکت ژاپنی تویوتا جزو بزرگ‌ترین خودروسازان جهان است که محصولات زیادی را تولید و روانه بازار کرده است. تویوتا لندکروز خودرویی با وزن زیاد است که امکانات متفاوت و عمده‌ای برای خریداران خود تعبیه است. این خودرو چالاکی مناسبی دارد و از نظر ایمنی هم 5 ستاره ایمنی استرالیا را در کارنامه ثبت کرده است. تمامی فاکتورهای این خودرو در کنار هم تجربه یک رانندگی لذت بخش و ایمن را برای شما ایجاد خواهد کرد.

سلب مسئولیت: ایستگاه آی تی صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی بوده و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا