نرم افزار و اینترنت

گوگل پنج ویژگی جدید اندروید را بزودی منتشر می کند

گوگل در هفته های آینده پنج ویژگی جدید اندروید را ارائه می دهد که باعث افزایش ناوبری Maps، ترکیب ایموجی Gboard، دریافت کتاب‌های صوتی با خوانش خودکار و اشتراک فایل Nearby Share می شود. گوگل همچنین Android Auto را در 36 کشور دیگر در دسترس قرار داده است.

برای شروع، گوگل یک برگه Go جدید به اپلیکیشن مپس افزوده که به شما امکان می دهد بدون وارد کردن آدرس مقصد، سریع به مکان های مورد علاقه بروید. اطلاعات ارائه شده در این تب علاوه بر مسیر شامل وضعیت ترافیک و زمان تقریبی رسیدن است و می‌توانید آن را پین کنید. همچنین امکان پین کردن مسیرهای حمل و نقل عمومی نیز وجود دارد. به گفته این شرکت، تب Go در دستگاه های اندروید و iOS طی هفته های آینده شروع به کار می کند.

در گام بعدی، گوگل آن دسته از استیکر ایموجی های سفارشی موجود در Gboard را از چند صد ترکیب منحصر به فرد به بیش از 14000 مورد گسترش می دهد. این قابلیت که به اصطلاح Emoji Kitchen نام داشته، به شما امکان می دهد روی دو شکلک ضربه بزنید تا ترکیبات پیشنهادی را ببینید یا یک شکلک را دو برابر کنید تا تغییرات “بیشتر قوی” را مشاهده کنید. گوگل که از قبل در Gboard beta موجود است، می گوید Emoji Kitchen جدید “در هفته های آینده” در اندروید 6.0 و بالاتر در دسترس خواهد بود.

با افزایش محبوبیت پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی گوگل نیز پروژه جدیدی را راه‌اندازی کرده که می‌تواند تعداد کتاب‌های صوتی را در پلی استور به شکل چشمگیری افزایش دهد. این شرکت یک ابزار خوانش خودکار را در اختیار ناشران در آمریکا و بریتانیا قرار داده که به آنها در تولید نسخه صوتی کتاب‌ها کمک می‌کند. این ابزار فعلا در حالت بتا قرار دارد و انتظار می‌رود در سال آینده در اختیار همه ناشران قرار گیرد. در مرحله بعدی، گوگل ناوبری پیشرفته دسترسی صوتی خود را که از قبل در اندروید 11 در دسترس اس ، برای همه دستگاه هایی که دارای سیستم عامل اندروید 6.0 به بالا بوده، آورده است. با کمک یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی کار با کلیدها و دیگر عناصر رابط کاربری را ساده‌تر می‌کند.

قابلیت Nearby Share که برای به اشتراک‌گذاری آسان فایل و به عنوان رقیب ایردراپ ارائه شد، به زودی از ارسال اپ‌های پلی استور برای دیگر کاربران نیز پشتیبانی خواهد کرد. در این روش می‌توان اپلیکیشن‌ها را از طریق بلوتوث، بلوتوث کم مصرف، WebRTC یا وای‌فای ارسال کرد. بدین منظور کافی است در اپلیکیشن‌ پلی استور وارد بخش «مدیریت اپ‌ها و بازی‌ها» شده و در منوی به اشتراک گذاری برنامه مورد نظر را انتخاب کنید. سرانجام ، گوگل می گوید که “در چند ماه آینده” پشتیبانی Android Auto را به 36 کشور دیگر گسترش می دهد تا اپلیکیشن ها و خدمات گوگل را به تمامی خودروهای سازگار با اندروید 9 یا بالاتر بیاورد.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا