گوناگون

بکارگیری پهپادهای DroneSeed برای کاشت مجدد درخت های ویران شده در آتش سوزی

یک شرکت مستقر در سیاتل، با نام DroneSeed پهپادهایی را به روشی نوآورانه، بسیار سریعتر و موثر برای ارائه راه حل در کاشت مجدد جنگل های ویران شده توسط آتش سوزی، مستقر کرده است. این شرکت از ناوگان هواپیماهای بدون سرنشین (دسته های پهپاد) برای کاشت صدها درخت در مناطق جنگلی که از بین رفته اند، استفاده می کند. عملیات آبادسازی شامل توزیع بذردان در مناطقی می شود که احتمال احیای آن ها بیشتر است.

روند احیای جنگل ها به طور معمول چندین سال به طول می انجامد و مستلزم فعالیت صدها نفر است تا به طور دستی، عملیات کشت را انجام دهند. حداکثر پنج پهپاد هشت فوتی، که با هم در مسیرهای از پیش برنامه ریزی شده پرواز می کنن ، برای پوشش 50 هکتار در روز کار می کنند و هر پهپاد تا 26 کیلوگرم محموله بذر را حمل می کند. طبق گفته های گرنت کناری، معاون اجرایی شرکت DroneSeed، این رویکرد تقریبا شش برابر سریع تر از عملیات روزانه کشت درخت در یک منطقه دو هکتاری است. این روش همچنین کمپانی را قادر ساخته تا زنجیره تامین مربوط به کشت بذرهای جدید در زمین را از سه سال، به سه ماه کاهش دهد.

کمپانی درون سید موفق به اخذ جواز از سوی مراجع نظارتی ایالات متحده شده تا از ناوگان درون های خود برای کشت مجدد درختان سوخته استفاده کند. این کمپانی هم اکنون مشغول بازیابی جنگل های ویران شده کالیفرنیا و اورگان بوده و در حال بررسی سایر نواحی سوخته ای است که بتواند فناوری خود را با بیشترین اثربخشی در آن ها به کار گیرد.

کاشت هوایی، یعنی کاشت مجدد جنگل ها از هوا روش جدیدی نیست – هواپیماها و هلی کوپترها اغلب برای پخش بذر استفاده شده اند. این روش ارزان تر و آسان تر از کاشت دستی سنتی بوده، ولی شاید اثربخشی و نرخ موفقیت کمتری نسبت به روش سنتی داشته باشد. انتخاب گونه های مناسب از بذرها و دانه ها، و همچنین یافتن مکان مساعد برای انداختن و توزیع آن ها، مهم ترین عامل برای بهبود نرخ موفقیت محسوب می شود.

Droneseed همچنین از فناوری لیدار برای ایجاد یک نقشه سه بعدی از زمین و سنسورهایی استفاده می کند که طول موج های مختلف نور را اندازه گیری می کنند تا دید دقیقی از توپولوژی و طبیعت خاک داشته باشند. فناوری LIDAR همچنین در اتومبیل های خودران و حتی در جاروبرقی های رباتیک برای نقشه برداری از زمین های خانگی استفاده می شود. DroneSeed بر این عقیده است که بر اساس آزمایش های انجام شده در نیوزیلند و ایالت واشنگتن می تواند بیش از 140 درخت در هکتار رشد کند.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا