می 10 اولترا گوشی هوشمند پرچمدار دهمین سالگرد شیائومی است. این گوشی در آگوست سال 2020 معرفی شد و منحصر به کشور چین است. بررسی دوربین DxOMark این گوشی نیز در همان روز اعلام شد که قهرمان هواوی P40 پرو را شکست داد. به هر حال، دو ماه بعد در ماه اکتبر به هواوی میت 40 پرو باخت. اکنون، در بخش بررسی دوربین سلفی، تنها امتیاز 88 را کسب کرده است.

بر اساس بررسی های انجام شده، این تلفن هوشمند با جمع آوری 88 امتیاز در رده 22 قرار دارد. به عبارت دیگر، دوربین جلوی این گوشی طبق بررسی، به طور متوسط عملکرد به نسبت پایین را از خود نشان داده است. Mi 10 Ultra مجهز به یک دوربین سلفی حفره دار بوده که در سمت چپ و بالای صفحه نمایش OLED منحنی گوشی قرار گرفته است.

دوربین سلفی از یک سنسور 1/3.4 اینچی 20 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت و لنزی با دیافرگام f/2.3 برخوردار بوده که قادر به ثبت تصاویر تا 20 مگاپیکسل و ضبط فیلم تا وضوح 1920 در 1080 پیکسل (FHD) با نرخ 30 فریم در ثانیه است. در مورد عملکرد، این دستگاه به ترتیب 86 امتیاز برای عکس برداری و 91 امتیاز برای فیلمبرداری کسب می کند. دوربین در اکثر شرایط تصاویر را با نوردهی دقیق (به طور کلی) روی صورت و تعادل سفید خنثی تولید می کند. اما به دلیل محدودیت دامنه دینامیکی، موارد برجسته در عکس و فیلم کوتاه می شوند. علاوه بر این، تصاویر همچنین در حالت عمودی از نویز (به ویژه در نور کم)، شلیک رنگ، شعله ور شدن، کمی سازی رنگ، نوردهی فلش متناقض و اثر تاری غیر طبیعی رنج می برند.

در مورد ویدئوها، به طور کلی دارای ثبات موثر، نویز کنترل شده، نوردهی دقیق، رنگ پوست خوب در هر دو محیط بیرونی و داخلی و جزئیات خوب در زیر نور شدید هستند. با این حال، دقیقاً مانند عکس های ثابت، دوربین سلفی گوشی در ضبط ویدئو دارای چندین معایب مانند از دست دادن جزئیات صورت (به ویژه در نور کم)، رنگهای غیر طبیعی گاه به گاه و همچنین رنگ پوست، جلوه و رنگ پوست غیر طبیعی در نور کم است. در مجموع، دوربین جلوی Mi 10 Ultra به هیچ وجه مناسب رقبا نیست. اما تنظیمات دوربین پشتی این گوشی هوشمند آن را جبران می کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *