شرکت ادوبی به تازگی نسخه سازگار با تراشه های ARM نرم افزار لایت روم را برای دستگاه های جدید ویندوز و مک او اس منتشر کرده است. این نسخه از نرم افزار، حالا به راحتی بر روی تراشه اپل M1 و دستگاه های ویندوزی مجهز به تراشه های کوالکام قابل اجرا است. این نرم افزار به جای نسخه بتا، به عنوان یک نسخه کامل معرفی شده و ادوبی آن را به بخشی از نصب معمولی Creative Suite تبدیل کرده است.

اگرچه این نسخه Arm بومی نسخه جدید Lightroom است، اگر از طرفداران Lightroom کلاسیک هستید، باید کمی بیشتر صبر کنید تا ادوبی آن را ارسال کند. شراد منگالیک، مدیر برنامه در تیم عکاسی در ادوبی، می گوید: “ما قصد داریم نسخه های بومی Apple M1 را به محض آماده شدن ارسال کنیم، بنابراین با ما همراه باشید.”

این آخرین به روزرسانی لایت روم تنها چند هفته پس از ارسال نسخه بتا فتوشاپ توسط ادوبی صورت می گیرد که از Mac M1 و رایانه های شخصی ویندوز مبتنی بر Arm پشتیبانی می کند. همانطور که هنوز در مرحله بتا است، فتوشاپ تعدادی از ویژگی های اصلی را از دست داده، اما نسخه امروز Lightroom تمام ویژگی هایی را که انتظار دارید در نسخه دسکتاپ حفظ می کند.

در واقع، این شرکت، نسخه جدید را با تمام ویژگی های موجود به Arm منتقل کرده است. ادوبی می گوید که قصد دارد در نسخه های آینده بهینه سازی دستگاه های Arm و M1 را ادامه دهد، بنابراین به زودی شاهد ورود برنامه های اضافی Creative Suite با پشتیبانی Arm خواهیم بود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *