لایکا به تازگی دوربین بدون آینه جدیدی تحت عنوان SL2-S روانه بازار کرده که در واقع نسخه ارزان قیمت تر دوربین 5,995 دلار SL2 است. مدل جدید دارای سنسور 24.6 مگاپیکسلی با توانایی ثبت عکس تا 25 فریم بر ثانیه بوده که بر سرعت و قابلیت نورکم و قدرت فیلمبرداری موثر است. این دوربین همچنین میزان ISO تا 100000 و توانایی فیلمبرداری 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه را فراهم می کند.

برای اولین بار لایکا از سنسور BSI برای این دوربین استفاده کرده که احتمالاً توسط سونی ساخته شده است. از نظر وزن و اندازه تفریبا مشابه مدل پاناسونیک S1 است، ولی با این حال مجهز به سیستم تثبیت کننده 5 محوره درون بدنه ای بوده که با یک منظره یاب الکترونیکی اولد 5.76 میلیون نقطه ای همراه است. برخلاف هر دوربین فول فریم پاناسونیک، این دوربین دارای دو اسلات کارت UHS-II است و هیچ شیار XQD یا CFexpress ندارد. آنچه که کمتر ایده آل است، صفحه نمایش لمسی پشتی 3.2 اینچی ثابت بوده که به هیچ وجه قابل بیان نیست.

مانند دوربین های بدون آینه پاناسونیک، این مدل از فوکوس خودکار تشخیص کنتراست با نقشه برداری عمق استفاده می کند. این به طور کلی فوکوس خودکار دقیق را برای اشیایی ایجاد می کند که زیاد حرکت نمی کنند، اما برای سوژه ها یا فیلم های سریع، ایده آل نیست. همچنین، می تواند با سرعت 5 فریم در ثانیه با قابلیت فوکوس خودکار مداوم کنترل کند، بنابراین سرعت عکسبرداری 25 فریم در ثانیه به فوکوس خودکار ثابت با شاتر الکترونیکی محدود می شود. با شاتر مکانیکی می تواند 9 فریم برثانیه و بدون فوکوس خودکار مداوم عکس بگیرد.

در بخش فیلمبرداری این دوربین قادر به ثبت ویدیوهای 10 بیتی 4K و 4K ProRES با نرخ 30 فریم روی کارت یا 60 فریم روی رکوردر اکسترنال از طریق پورت HDMI است. همچنین از ضبط V-Log و HLG برای کار HDR یا حداکثر رنج دامنه پویا پشتیبانی می کند و محدودیت زمانی برای ضبط وجود ندارد.

لایکا از پردازشگر تصویر و سیستم منوی مشابه سیستم SL2 استفاده می کند. اگرچه در مقایسه با منوهای مبتنی بر برگه S1 کمی گیج کننده است، اما به شما امکان دسترسی آسان به تنظیمات مورد علاقه خود را در صفحه اول می دهد. همچنین شامل یک حالت Cine است که به شما امکان می دهد به سرعت بین تنظیمات عکس و فیلم حرکت کنید. لایکا از همین حالا عرضه دوربین میرورلس SL2-S را با قیمت 4895 دلار شروع کرده که تقریبا 1100 دلار از مدل قبلی ارزانتر است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *