موبایل و تبلت

سامسونگ اپلیکیشن Game Driver را منتشر کرد

همانطور که می دانید، کوالکام نخستین تراشه سازی بوده که همراه با عرضه اسنپدراگون 855، پشتیبانی از درایورهای GPU قابل ارتقا را ارائه کرد. پس از آن شرکت های دیگر نظیر شیائومی، ویوو، آرم و اوپو نیز اپلیکیشن های خاص خودشان را عرضه کردند. اکنون سامسونگ اپلیکیشن جدید Game Driver را برای دستگاه های خود منتشر کرده است.

انتشار به‌روزرسانی برای درایو کارت‌های گرافیکی روی کامپیوترهای شخصی اقدامی بسیار رایج است؛ اما این موضوع روی گوشی‌های هوشمند بسیار کمتر دیده می‌شود. با‌این‌حال، برخی شرکت‌ها ازجمله سامسونگ سعی کرده‌اند که درایورهای جدیدی برای پردازنده‌ی گرافیکی گوشی‌های خود عرضه کنند. سامسونگ برای اینکه راحت‌تر بتواند درایور پردازنده‌ گرافیکی گوشی‌های خود را دراختیار کاربران قرار دهد، اپلیکیشنی به‌نام Game Driver عرضه کرده که می‌تواند عملکرد گوشی‌ها در زمان بازی‌کردن با بهبود ببخشد. در‌حال‌حاضر، این اپلیکیشن فقط برای گلکسی اس 20 و گلکسی نوت 20 منتشر شده و به‌طور خاص روی عملکرد بازی Call of Duty Mobile و Fortnite تأثیرگذار است.

سامسونگ این اپلیکیشن‌ها را با کمک گوگل و شرکت‌های تولیدکننده‌ تراشه‌ گرافیکی مانند ARM و کوالکام توسعه داده است. حتی به این موضوع هم اشاره شده که در آینده، گوشی‌های بیشتری به این اپلیکیشن اضافه می‌شوند. این اپلیکیشن دو نسخه دارد: یکی برای گوشی‌هایی با پردازنده‌ی گرافیکی Mali و دیگری برای گوشی‌هایی با پردازنده‌ی گرافیکی Adreno.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا