گوناگون

اولین تاکسی برقی و خودران Zoox رونمایی شد

ممکن است با نام Zoox آشنایی نداشته باشید، خصوصاً اینکه هنوز محصولی را در بازار عرضه نکرده است. ولی این شرکت رباتیک در سال 2014 راه اندازی شد و چندی بعدی آمازون در اوایل سال جاری آن را خریداری کرد. امروز، Zoox نشان داد که اولین وسیله نقلیه خودران آن، یک مدل کاملاً کارآمد به نظر می رسد و مطمئناً ممکن است نظر برخی از کاربران را به خود جلب کند.

طول خودروی Zoox فقط 3.63 متر است و صندلی راننده ندارد. چهار صندلی در یک پیکربندی متقارن رو در رو قرار گرفته اند. قسمت داخلی خودرو از شارژرهای تلفن بی سیم بین دو سوارکار در هر طرف برخوردار بوده و رابط کاربری آن کاملاً الکترونیکی است و کاربران از صفحه لمسی برای نشان دادن آماده بودن برای شروع سواری استفاده می کنند.

این خودرو یک باتری 133 کیلووات ساعتی دارد که به گفته Zoox بزرگترین باتری حال حاضر برای یک خودروی الکتریکی موجود است و با شارژ باید 16 ساعت مداوم کار کند. از آنجا که راننده ای وجود ندارد، و هیچ وسیله نقلیه جلو و عقب ندارد و در صورت لزوم می تواند هر دو مسیر را طی کند. روبوتاکسی Zoox با وجود اندازه جمع و جور خود، می تواند تا 75 مایل سرعت داشته باشد.

برای ایمنی، این شرکت کیسه های هوایی را طراحی کرده که در مقابل هر مسافر مستقر می شوند، و در صورت تصادف محافظت برابر را برای همه افراد موجود در داخل تضمین می کند. البته این اتومبیل از دید 360 درجه و بدون زاویه دید نیز برخوردار است و می تواند 150 متر از هر جهت را ببیند، بنابراین باید بتواند از بروز هرگونه تصادفی، جلوگیری کند. در همین حال، دوربین، LIDAR و سیستم رادار یک میدان دید 270 درجه از هر چهار گوشه رباتاکسی فراهم می کند که اساساً نقاط کور را از بین می برد.

ظاهراً هنوز Zoox آماده نیست که تاریخی برای وسایل نقلیه خود در جاده به اشتراک بگذارد. این شرکت در حال حاضر وسایل نقلیه خود را در لاس وگاس ، سانفرانسیسکو و فاستر سیتی آزمایش می کند.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا