نرم افزار و اینترنت

گوگل فوتوز بروزرسانی شد: از قابلیت Cinematic تصاویر تا بهبود عملکرد

امروز گوگل یک ویژگی جذاب جدید به سرویس گوگل فوتوز اضافه کرده است. این قابلیت که Cinematic Photos نام داشته به طور خودکار برای برخی از عکس های شما جلوه ای شبیه به سه بعدی ایجاد می کند. این در بخش Memories اپلیکیشن کار خواهد کرد، و شما مجبور نیستید کاری انجام دهید – عکس های سینماتیک را در موارد برجسته اخیر خود در بالای شبکه عکس خود پیدا خواهید کرد.

این قابلیت گوگل فوتوز می‌خواهد خاطرات کاربران را واقعی‌تر و جذاب تر کند. این ویژگی با استفاده از یادگیری ماشینی عمق تصویر را پیش‌بینی کرده و صحنه را سه بعدی می‌کند، حتی اگر عکس اصلی شامل اطلاعات عمقی از دوربین نباشد. در نهایت این ویژگی یک دوربین مجازی را متحرک می‌کند تا به یک افکت پنینگ روان دست پیدا کنید. شاهد چنین موضوعی در فیلم‌ها هستیم و به همین علت گوگل برای آن نام تصاویر سینمایی را درنظر گرفته است.

این کار طی ماه آینده به تدریج در اختیار کاربران فوتوز قرار می گیرد. شما می توانید عکس های Cinematic را با ارسال آنها به صورت فیلم “فقط با چند ضربه” با افراد به اشتراک بگذارید. علاوه بر تولید تصاویر سه بعدی سینمایی، این سرویس گوگل به طراحی‌های کلاژ جدیدی هم مجهز می‌شود. این طراحی‌ها هنرمندانه و غنی خواهند بود و از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. این هوش مصنوعی انتخاب خود را بر اساس رنگ‌های مشابه با رنگ‌های موجود در عکس انجام می‌دهد و از آن‌ها برای برجسته کردن جزئیات خاص مانند فونت و رنگ پس زمینه هم بهره می‌برد.

بخش Memories تصاویر مهمترین افراد زندگی شما را به نمایش خواهد گذاشت و در آینده نزدیک اشیاء و فعالیت‌های موردعلاقه‌تان مانند غروب خورشید، آشپزی و موارد دیگر را هم نشان خواهد داد. شما مانند همیشه می‌توانید برخی افراد و همچنین بازه‌های زمانی را از این بخش مخفی نگه دارید تا برخی افراد را نبینید.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا