موبایل و تبلت

امتیاز بررسی های DxOMark دوربین نوکیا 8.3 5G مشخص شد

سایت DxOMark به تازگی دوربین اصلی گوشی هوشمند نوکیا 8.3 5G را مورد برررسی قرار داده و امتیاز کلی آن را مشخص کرده است. همانطور که می دانید نوکیا 8.3 با تراشه اسنپدراگون 765G و دوربین چهارگانه در تابستان امسال راهی بازار شد. در پشت چهار دوربین وجود دارد که سه دوربین برای تصویربرداری مستقیم هستند. ماژول اصلی دارای یک سنسور 64 مگاپیکسلی 1/1.72 اینچی است که در پشت لنز f/1.9 با فاصله کانونی معادل 26 میلی متر قرار دارد و فوکوس تشخیص فاز ارایه می کند. همچنین یک دوربین فوق عریض با سنسور 12 مگاپیکسلی و لنز f/1.9 وجود دارد.

سرانجام، یک ماژول ماکرو اختصاصی برای نزدیک شدن به سوژه ها وجود دارد، با یک سنسور 2 مگاپیکسلی و یک ماژول 2 مگاپیکسلی دیگر که برای عمق سنجی استفاده می شود. گوشی نوکیا توانایی ضبط فیلم 4K را با سرعت 30 یا 60 فریم بر ثانیه و 1080p با حداکثر 960 فریم در ثانیه دارد. این گوشی به طور کلی امتیاز 86 را کسب کرده که در بخش عکس برداری، بزرگنمایی و فیلمبرداری به ترتیب امتیاز 87، 33 و 86 را کسب کرده است.  همانطور که می بینید، امتیازها خیلی تعریفی ندارد. البته که این دستگاه یک میان رده است اما ما موبایل هایی با چیپست پایین رده تر و حتی دوربین کمتر داریم که امتیاز آن ها خیلی بهتر است.

نوکیا 8.3 5G نوردهی نسبتاً دقیقی را ثبت می کند، اما در صحنه های با دامنه دینامیکی بالا ناپایدار می شود و نوردهی متناقضی از یک قاب به قاب دیگر دارد. آن صحنه های دامنه دینامیکی بالا همچنین منجر به بریده شدن های برجسته در عکس های حاصل می شود، زیرا دامنه دینامیکی دوربین کاملاً محدود است. رنگ کاملاً معقول و منطقی است، اگرچه دوباره، صحنه های HDR گاهی اوقات عملکرد رنگ را بالاتر می برند. جزئیات کم نقطه ضعف نوکیا 8.3 است، اما نویز حتی در شرایط نوری روشن نیز بسیار زیاد است.

فوکوس خودکار کند است و تاخیرهای نیم ثانیه ای حتی در شرایط نوری آسان که بسیاری از تلفن ها زمان فوکوس خودکار را فوری نشان می دهند، اندازه گیری می شود. در نور کم، نویز زیاد و جزئیات کم است. شب هنگام که فلاش روشن می شود، میزان نوردهی نسبتاً دقیق است، اما در غیر این صورت نوکیا 8.3 تمایل دارد کمی از نوردهی قرار گیرد. نویز به خصوص در گوشه های تصویر کاملاً قابل مشاهده است. برای بررسی کامل به سایت DxOMark مراجعه نمایید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا