تلگرام قبل از پایان سال 2020 یک به روزرسانی دیگر دریافت کرده، بار دیگر ویژگی های جدیدی را به این پلتفرم می افزاید. در طول سال، این شرکت تعداد زیادی از ویژگی های مهم جدید را توسعه داده، که می توان به پشتیبانی از تماس های ویدئویی، ابزار ویرایش ویدئو، پشتیبانی از فایل های بزرگتر و موارد دیگر اشاره کرد. این بار، نکته مهم به روزرسانی چت های صوتی است.

چت های صوتی تا حدودی شبیه نحوه کارکرد کانال های صوتی در Discord است – در هر گروه تلگرامی، مدیران اکنون امکان فعال کردن چت صوتی را دارند و هر کاربر در گروه می تواند مطابق میل خود در چت صوتی ظاهر و خارج شود. به لطف یک ویجت شناور، می توانید هنگام مرور برنامه یا در اندروید، چت های صوتی را روشن نگه دارید. این ویژگی در دسکتاپ نیز موجود است و در آنجا، این ویژگی از میانبرهای صفحه کلید push-to-talk نیز پشتیبانی می کند، بنابراین بدون تعویض ویندوز می توانید هر زمان که خواستید صحبت کنید.

ابزار ویرایش تصویر تلگرام نیز بروزرسانی شده و حالا کاربران اندروید می‌توانند عکس‌ها را پس از ارسال ویرایش کنند و به آنها استیکر اضافه کرده و یا روی آنها نقاشی بکشند. علاوه بر این کاربران iOS می‌توانند تصویر دریافت شده را ویرایش کرده و آن را به فرستنده ارسال کنند. حالا در نسخه اندروید می‌توان کارت حافظه SD را به عنوان مسیر پیش‌فرض ذخیره‌سازی فایل‌ها انتخاب کرد و کمی از حافظه داخلی گوشی را آزاد نمود. همچنین کاربران iOS می‌توانند با دنبال کردن مسیر Settings > Notifications > Announce Messages و فعال کردن گزینه Telegram از سیری بخواهند تا پیام‌های جدید را بخواند.

بروزرسانی جدید ابزار گزارش باگ‌ها و پیشنهادات را تلگرام اضافه کرده است. کاربران از این پس می‌توانند قابلیت‌های جدید را از درون اپ درخواست کرده و باگ‌ها و مشکلات برنامه را گزارش دهند. امکان لایک کردن و یا نظر دادن در مورد گزارش‌ها وجود دارد، بنابراین بقیه کاربران می‌توانند از آن حمایت کرده و یا در مورد درخواست‌ها بازخورد دهند.

در یادداشت جداگانه ای ، پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام، در کانال تلگرامی شخصی خود، اعلام کرد که برنامه استراتژی کسب درآمد خود را از سال 2021 آغاز می کند. وی افزود تمام قابلیت‌های فعلی رایگان می‌مانند اما در آینده تعدادی قابلیت پولی به تلگرام اضافه می‌شوند که مخصوص کسب و کارها خواهند بود. علاوه بر این، تلگرام بستر تبلیغات را برای کانال ها معرفی می کند. این کانال های عمومی غالباً قبلاً تبلیغات را منتشر می کنند، اما این کار را به روش های سرزده ای انجام می دهند که مبدل به پیام های عادی می شوند، و بستر تبلیغاتی سعی در حل این مسئله دارد، ضمن اینکه به حریم خصوصی کاربر احترام می گذارد و به تلگرام اجازه می دهد تا هزینه های خود را بپردازد. سرانجام، دوروف می گوید که کسب درآمد از تلگرام باید به نفع جامعه باشد، مانند ایجاد استیکرهایی که تلگرام استیکرهای پریمیوم پرداختی را دریافت کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *