موبایل و تبلت

سونی و اوپو در حال توسعه سنسور جدید دوربین برای سری Find X3 هستند

اوپو در جدیدترین تلفن هوشمند خود با نام Reno5 Pro+ 5G یک سنسور دوربین جدید توسط سونی به نام IMX766 معرفی کرد. یک منبع خبری از چین ادعا می کند که هر دو شرکت همکاری بیشتری حتی بیشتر پیش می برند و ما باید انتظار یک حسگر جدید دیگر – IMX789 – را داشته باشیم.  حال گفته می‌شود که سونی و اوپو قصد دارند تا با ادامه این همکاری، سنسور دوربین جدیدی را برای پرچمداران سری Find X3 تولید کنند.

به گفته افشاگران شناخته شده چینی، اوپو و سونی مشغول توسعه و تولید سنسور دوربین جدید با نام IMX789 هستند که برای گوشی‌های خانواده Find X3 در نظر گرفته شده است. سونی و اوپو در زمینه توسعه سنسورهای دوربین همکاری بسیار خوبی دارند و یکی از موفق‌ترین پروژه‌های آنها، سنسور IMX689 با ابعاد 11.2 میلی‌متری و رزولوشن 48 مگاپیکسلی بود که می‌توانست 12 میلیون پیکسل را به ثبت برساند.

شرکت اوپو سنسور IMX689 را بر روی گوشی Oppo Find X2 Pro با لنز 25 میلی‌متری و گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7 مورد استفاده قرار داده بود. بدن شک سونی سنسور IMX789 را به عنوان جایگزین نسخه IMX689 تولید خواهد کرد. انتظار می‌رود که توانایی پردازشی، رزولوشن و توانایی ثبت تعداد پیکسل‌ها در این نسخه نسبت به نسل قبل به شکل چشم‌گیری افزایش پیدا کرده باشد.

متاسفانه تا این لحظه هیچ اطلاعاتی در خصوص مشخصات فنی سنسور دوربین سونی IMX789 منتشر نشده و زمان عرضه آن مشخص نشده است. همان‌طور که گفتیم، انتظار می‌رود که این سنسور برای اولین بار بر روی گوشی‌های سری Find X3 شرکت سونی مورد استفاده قرار بگیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا