سخت افزار

شیائومی Mi Router AX6000 با فناوری Wi-Fi 6 Enhanced معرفی شد

شیائومی بدنبال معرفی پرچمدار جدید Mi 11، از جدیدترین روتر خود با نام Mi Router AX6000 پرده برداری کرد که از فناوری “Wi-Fi 6 Enhanced” پشتیبانی می کند. این روتر نرخ بی سیم آن 6000 مگابایت بوده که بالاترین نرخ در سری روترهای شیائومی فعلی است. این روتر همچنین با پشتیبانی از پورت شبکه 4K QAM و 2500M شبکه تمام سرعت و سایر فناوری ها و پیکربندی ها، تجربه ای متفاوت از روترهای قبلی Wi-Fi 6 را به ارمغان می آورد.

اول از همه، فناوری پیشرفته WiFi6 از پهنای باند 4 × 4 160MHz بیشتر پشتیبانی می کند، که می تواند سرعت شبکه Mi 11 و سایر دستگاه های ترمینال پشتیبانی کننده از این باند فرکانسی را ایجاد کند. در مقایسه با پهنای باند جریان اصلی WiFi 6 4 × 4 80MHz، پهنای باند این نسخه فعلی دو برابر شده و همچنین اتصال چند دستگاهی را ارائه می دهد.

دوم اینکه، Mi Router AX6000 همچنین اولین دستگاهی است که از پیشرفته ترین فناوری انتقال سرعت 4K QAM تاکنون پشتیبانی می کند. همچنین می تواند تراکم داده ها را فشرده کرده و مقدار داده های منتقل شده را همزمان با 20 درصد در مقایسه با نسل قبلی 1024 QAM افزایش دهد. با استفاده از روتر Xiaomi AX6000 با دستگاه های QAM 4K مانند Xiaomi 11، سرعت شبکه می تواند با سطح دیگری افزایش یابد.

از نظر پورت های سخت افزاری ، Xiaomi Router AX6000 به یک پورت شبکه تمام سرعت 2500M مجهز شده است. پهنای باند کنونی خانوار روند پیشی گرفتن از گیگابیت را دارد. در مقایسه با پورت روترهای سنتی گیگابیت اترنت، پورت اترنت 2500M می تواند نیازهای کاربران را برای به روزرسانی پهنای باند در چند سال آینده بهتر برآورده کند.

همزمان، پورت شبکه از سوئیچینگ WAN/LAN نیز پشتیبانی می کند. هنگام استفاده از حالت پورت LAN، می توان آن را با دیسک ابری خصوصی پرسرعت خانوادگی NAS ترکیب کرد و شبکه پرسرعت WiFi 6 می تواند فیلم های با کیفیت بالا را به راحتی پخش کند. Xiaomi Router AX6000 همچنین در پوشش سیگنال و پایداری عملکرد بسیار خوبی دارد. از طریق شش تقویت کننده سیگنال مستقل و شبکه Xiaomi Mesh، می تواند با انواع مختلف پیچیده خانه کنار بیاید و پوشش کامل خانه را بدون بن بست به دست آورد.

روتر از تراشه اختصاصی کوالکام بهره می برد که می تواند فضای شبکه پایدارتری را فراهم کند. شش تقویت کننده سیگنال مستقل که در Mi Router AX6000 تعبیه شده که می تواند به طور موثر قدرت انتقال سیگنال را افزایش دهد و حساسیت دریافت سیگنال را بهبود بخشد. سیگنال روتر می تواند از طریق دیوار بهتر عبور کند، و پوشش گسترده تر را ارائه دهد. یک روتر تنها می تواند یک آپارتمان بزرگ سه خوابه را به راحتی پوشش دهد.

در مواجهه با خانه های چند لایه، Mi Router AX6000 از شبکه مش شیائومی پشتیبانی می کند که به راحتی می تواند از عهده خانه های فوق العاده بزرگ و خانه های چند لایه بالا و پایین برآید. دستگاه می تواند به طور خودکار بین چندین روتر به طور یکپارچه پرسه بزند و شما می توانید بدون گیر کردن راه بروید و بازی کنید.

Mi Router AX6000 به عنوان قطب شبکه خانه هوشمند، می تواند تجربه ای راحت و منحصر به فرد برای اکوسیستم AIoT شیائومی را به همراه داشته باشد. این روتر با 512 مگابایت رم همراه است و از دسترسی همزمان 248 دستگاه پشتیبانی می کند. همچنین می توانید بدون وارد کردن رمز ورود دسترسی به شبکه را پیکربندی کنید. پس از تغییر روتر در رمز عبور Wi-Fi، رمز ورود جدید نیز برای همه دستگاه های هوشمند شیائومی که از عملکرد ChangKai Connect شیائومی پشتیبانی کرده، همگام سازی می شود. دستگاه ها از رمز عبور جدید برای اتصال خودکار به روتر بدون تنظیم مجدد تنظیمات شبکه به صورت یک به یک استفاده می کنند. در مورد قیمت گذاری، Mi Router AX6000 599 یوان (91 دلار) قیمت دارد و در حال حاضر در چین پیش فروش می شود.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا