گوناگون

همکاری کوالکام و Great Wall Motor برای هوشمندسازی خودروها

کوالکام اعلام کرده است که برای کمک به هوشمند سازی وسایل نقلیه آنها با یک شرکت چینی (Great Wall Motor (GWM همکاری می کند. GWM از Qualcomm’s Snapdragon Ride Platform برای ساخت سیستمی با عنوان Coffee Intelligence استفاده کرده و از سال 2022 در برخی از وسایل نقلیه خود استفاده می کند.

با Coffee Intelligence، وسایل نقلیه قابلیت رانندگی هوشمند +L2 و L3 را به کاربران ارائه می دهند. کوالکام حتی تا آنجا پیش رفت که ادعا می کند می توان وسایل نقلیه GWM را ارتقا داد تا از قابلیت های سخت افزاری کافی در ارائه ویژگی های L4 و L5 برخوردار باشند که به این وسیله اجازه می دهد تا وسیله نقلیه بدون هیچ گونه کمکی در مناطق خاص در مورد L4 و هر کجا در موارد دیگر L5 رانندگی کند.

برای ارائه این ویژگی های پیشرفته، Snapdragon Ride Platform از پردازنده های چند هسته ای با کارایی بالا، مقیاس پذیر و مدولار، هوش مصنوعی کم مصرف (AI)، موتور دید کامپیوتر (CV) و GPU های پیشرفته استفاده می کند. این شرکت گفت که این سیستم جامع هم از نظر هزینه و هم از نظر انرژی صرفه جویی می کند.

در دهه گذشته ، ما دیدیم که تسلا در زمینه وسایل نقلیه خودران راه را هموار می کند اما شرکت های سنتی اتومبیل سازی نیز به هوش خودروهای خود افزوده اند. جدا از اتوماسیون، آنها در حال استفاده از شبکه های پرسرعتی هستند که در امتداد جاده ها در کشورهایی مانند انگلستان نصب می شوند. مطمئناً شرکت هایی مانند کوالکام نیز از تغییر به سمت وسایل نقلیه هوشمند بسیار سود می برند زیرا اجزای اصلی را تأمین می کنند.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا