جوهر الکترونیکی فناوری جدیدی نیست و مدت طولانی است که کتاب‌خوان‌های الکترونیکی از این فناوری در صفحه نمایش خود استفاده می‌کنند، اما هیچ وقت این فناوری به طور جدی در صفحه نمایش مانیتورها مورد استفاده قرار نگرفته بود. داسونگ، تولید کننده مانیتورهای E-ink بزرگترین نمایشگر خود با ابعاد 25.3 اینچی را توسعه داده و قصد دارد آن را به تولید انبوه برساند. مانیتور جدید این شرکت با هدف استفاده اداری، به کاهش خستگی چشم‌ها حین کار کردن با نمایشگر کمک می‌‌کند.

مانیتور جدید داسونگ که Paperlike 253 نام داشته از یک پنل 25.3 اینچی با رزولوشن 3200 در 1800 پیکسل (تقریبا 3K) بهره می برد. پیشتر داسونگ نمایشگر دیگری با ابعاد 10.3 اینچ و نمایشگر قابل حمل 13.3 اینچی به بازار عرضه کرده بود. در این مانیتور از هیچ منبع نوری LED استفاده نشده است، در نتیجه خبری از رنگ‌های سبز، قرمز و آبی نیست و میزان خستگی و آسیب‌های وارده به چشم کاربر به شکل چشم‌گیری کاهش پیدا می‌کند.

همان‌طور که انتظار می‌رود، صفحه نمایش‌های جوهر الکترونیک تنها 16 لایه خاکستری را به نمایش می‌گذارند و نرخ بروزرسانی تصویر آن‌ها بسیار پایین است، در نتیجه تصاویر با نرخ فریم پایین نمایش داده می‌شود. به طور قطع با این مانیتور تجربه خوبی در بازی Doom Eternal نخواهید داشت. مانیتور Dasung به هیچ وجه برای گیمینگ و تماشا محتوا تصویری طراحی نشده، بلکه این محصول برای افرادی طراحی شده که به طور روزانه ساعات زیادی را مشغول مطالعه و تایپ کردن هستند. تا این لحظه Dasung قیمت رسمی این محصول را اعلام نکرده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *