فناوری

حذف بازی های تنسنت از فروشگاه هواوی، بدلیل اختلاف در مورد درآمد

شرکت تنسنت تأیید کرده که به دلیل عدم توافق با شرکت هواوی در توافق تقسیم درآمد، کاتالوگ بازی های آنلاین این شرکت از فروشگاه اپ گالری حذف کرده است. در بیانیه تنسنت آمده است که به دلیل عدم موفقیت پلتفرم بازی موبایل هواوی در تمدید قرارداد با توافقنامه پروژه بازی موبایل طبق برنامه، محصولات مربوط به Tencent Games امروز ناگهان از قفسه ها خارج شدند.

اگرچه از شیائومی به عنوان اپل چین یاد می شو ، اما به معنای واقعی، هواوی شرکتی است که از نظر درآمد و سهم بازار معادل اپل در چین است. براساس اطلاعات شرکت های تحقیقات بازار IDC و Canalys، در حال حاضر هوآوی 41.4 درصد از سهم بازار تلفن همراه چین و 14.9 درصد از بازار جهانی را کنترل می کند.

اگرچه تنسنت برخی از بازی های آنلاین با بالاترین رتبه را در سراسر جهان به فروش می رساند، اما همکاری آن با هواوی یک همکاری مهم است، چراکه از صدها میلیون گوشی هواوی که در چین، بزرگترین بازار Tencent در گردش بوده، استفاده می کند. دلیل حذف بازی‌ها از اپ استور هواوی به روشنی مشخص نیست و در حالی که هواوی در گفتگو با بلومبرگ دلیل اخذ این تصمیم را درخواست طرف مقابل با توقف همکاری عنوان کرده؛ تنسنت مدعی است مدت زمان همکاری بین دو طرف طبق توافق قبلی به پایان رسیده و آنها هنوز توافق جدیدی امضا نکرده‌اند.

بازار گیم‌های موبایلی در چین اخیرا با مشکلات بسیاری همراه بوده و جدای از چالش‌های این دو شرکت، اپل 39 هزار بازی را به خاطر عدم دریافت شماره ISBN از دولت پکن حذف کرده که شامل بسیاری از عناوین محبوب جهانی نظیر Assassin’s Creed، NBA 2K20 و 74 بازی محبوب در فهرست 1500 گیم برتر می‌شود.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا