گوناگون
موضوعات داغ

طراحی ابر نمایشگر 56 اینچی برای خودروهای برقی مرسدس بنز

شرکت مرسدس بنز از طراحی جدید پنل 56 اینچی با نام MBUX Hyperscreen برای قرارگیری در خودروهای برقی سری EQS معرفی کرد. این ابر صفحه نمایش تمام بخش‌های دییجتال جلو نظیر صفحه‌‌ پشت فرمان، صفحه‌‌ کنترل مرکزی و صفحه‌‌ی مسافران را با هم ادغام می‌کند.

به این ترتیب این ابر صفحه نمایش کل بخش داشبورد جلوی خودرو را می‌پوشاند. این ابر صفحه نمایش قرار نیست صرفا جنبه‌‌ لوکس و ظاهری داشته باشد و امکانات مهمی را به شما ارائه خواهد کرد. به طور مثال این صفحه از امکانات دستیار هوش مصنوعی مرسدس نظیر ارائه‌‌ اطلاعات مهم، اجرای فرامین شما و تماس با مخاطبین شما بهره می‌برد.

هایپراسکرین مرسدس بنز در واقع یک صفحه نمایشگر نیست، بلکه چندین نمایشگر در یک قطعه شیشه منحنی جامد قرار گرفته که سرتاسر داشبورد خودرو را فرا می‌گیرد. بر اساس تصاویر اولیه منتشر شده، به نظر می‌رسد حداقل سه صفحه نمایش در این نمایشگر بزرگ تعبیه شده است؛ یک صفحه مخصوص نمایش آمپرها در پشت ستون فرمان، یک صفحه نمایش مرکزی اطلاعات و سرگرمی و یک صفحه نمایش اضافی که روبه‌روی سرنشین جلو قرار می‌گیرد.

در این پنل از OLED پوشانده شده با شیشه گوریلای ضد بازتاب استفاده شده است و به لطف دوربین و سنسور نور، روشنایی را به صورت خودکار تنظیم می کند – نباید مانند برخی از نمایشگرهای داخل اتومبیل شب شما را منحرف کند. همچنین با پردازنده مرکزی هشت هسته ای (مشخص نشده) و 24 گیگابایت رم همراه خواهد بود.  هایپراسکرین شامل 12 محرک عظیم در زیر سطح حساس به لمس نمایشگر برای ارائه هپتیک فیدبک یا بازخورد لمسی می‌شود. شیشه منحنی هم از سیلیکات آلومینیوم ضد خش تشکیل شده است. دریچه‌های هواوی آنالوگ هم در دو انتهای این شیشه منحنی قرار دارند که ترکیبی جالب از دیجیتالی و فیزیکی را به وجود می‌آورند.

مرسدس بنز قول داده بود که خودروی الکتریکی EQS در سال 2021 وارد بازار خواهد شد. با این حال کمپانی هنوز هیچ اطلاعات مشخصی از خود خودرو و زمان دقیقه عرضه‌‌ آن منتشر نکرده است.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا