صوتی و تصویری
موضوعات داغ

تلویزیون های جدید سونی Bravia XR 2021 با قابلیت هوش مصنوعی جدید

سونی از تلویزیون‌های جدیدی سری Bravia XR 2021 رونمایی کرده که از مغز انسان تقلید می‌کنند و در نتیجه تصاویر نمایش داده شده در آنها زنده‌تر به نظر می رسند. تلویزیون‌های جدید حاوی پردازشگر جدید مبتنی بر هوش مصنوعی هستند که قادر به پردازش تصاویر مانند مغز انسان است تا خروجی بهتری برای تماشاچیان فراهم کند.

پردازشگر مذکور Cognative Processor XR از نوعی هوش مصنوعی جدید به نام هوش شناختی استفاده می‌کند و می‌تواند شیوه نگاه کردن و شنیدن انسان را درک و تصاویر و اصوات تلویزیون را براساس آن سازگار کند. تلویزیون‌های جدید سونی در مدل‌های Bravia XR Z9J با ابعاد 75 و 85 اینچی و وضوح 8K و همچنین مدل‌‌های A90J ،A90J ،X95J و X93J با رزولوشن 4K معرفی شده‌اند.

این دستگاه‌ها به نرخ تازه‌سازی متغیر تا حداکثر 120 هرتز، ALLM برای کاهش تاخیر و eARC برای ارتقای کیفیت صدا مجهز شده‌اند. سونی برخلاف سامسونگ به جای استفاده از فناوری‌های نمایشگر جدید مثل Mini LED تکنولوژی فعلی خود در  OLED و Full array LCD را ارتقا داده است. چپیست Cognative Processor XR همچنین با تراز کردن موقعیت صدا با تصویر روی نمایشگر، تجربه‌ای یکپارچه را خلق کرده و به ارتقای تجربه شنیداری نیز کمک می‌کند. یکی دیگر از قابلیت‌های قابل توجه ارتقای سطح روشنایی در سری A90J مستر نسبت به نسل قبل نمایشگرهای OLED است که با اتصال یک سپر حرارتی آلومینیومی به پنل میسر شده است.

تلویزیون‌های جدید سونی از نظر نرم افزاری هم به گوگل تی‌وی مجهز شده‌اند که از نظر تجربه کاربری شباهت زیادی به «کروم ‌کست» دارد. از ویژگی‌های دیگر باید به دالبی ویژن HDR، درگاه HDMI 2.1 و پایه‌های قابل تنظیم اشاره کرد. سونی به تاریخ عرضه یا قیمت این تلویزیون‌ها اشاره‌ای نکرده است.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا