در سال 2020، اچ پی لپ تاپ Elite Dragonfly را با وزن بسیار کمی تنها 2.2 پوند وارد بازار شد. اکنون، این شرکت، لپ تاپ 2021 سری Dragonfly را برای مصارف تجاری در نمایشگاه CES 2021 رونمایی کرده است. اچ پی در حال حاضر دو مدل Dragonfly Max و Dragonfly G2 را ارائه کرده که هر دو لپ تاپ مجهز به پردازنده نسل یازدهم اینتل هستند. مدل اول حداکثر 16 گیگابایت رم داشته، درحالیکه مدل دوم حداکثر 32 گیگابایت رم دارد. از دیگر موارد بروزرسانی شده، صفحه کلیدهای “پریمیوم” جدید مجهز به نور پس زمینه و مقاوم در برابر نشت هستند و دارای ویژگی های اضافی مانند Lap Detection و Context Aware هستند که اساساً به دستگاه کمک می کند تا در کیف کاربران باشد. به طور مشابه، همچنین می تواند بر اساس ثابت بودن و یکنواخت بودن سطح آن روی یک سطح پایدار یا پایه آن را تشخیص دهد.

این ویژگی برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد لپ تاپ و کاهش دما اضافه شده تا خیلی راحت گرم نشود. وقتی روی سطح یکنواخت قرار می گیرند، لپ تاپ های جدید Dragonfly می توانند دوباره دما را افزایش دهند. در مورد Context Aware، اچ پی ادعا می کند که این ویژگی می تواند زمان بوت شدن را تقریباً “+10 ثانیه” کاهش دهد و حتی وقتی کاربر در حال کار است، عمر باتری را بهینه می کند. HP Dragonfly Max و G2 هر دو با پشتیبانی از 4G یا 5G و صفحه نمایش 13.3 اینچی اما با گزینه های مختلف پیکربندی وارد بازار می شوند.

مدل G2 با صفحه نمایش کم قدرت فول اچ دی، در کنار ویژگی حریم خصوصی HP Sure Vie همراه بوده و می تواند به یک صفحه UHD ارتقا یابد که پشتیبانی  از HDR400 و حداکثر روشنایی 1000 نیت را ارائه می دهد. وزن آن تقریباً کمتر از یک کیلوگرم مشابه نمونه قبلی خود بوده، در حالی که مدل Max کمی سنگین تر بوده و وزنی در حدود 1.1 کیلوگرم دارد. علاوه بر این، هر دو لپ تاپ جدید از ویژگی های ردیاب Tile در ماژول WLAN برخوردار هستند. در حالی که هر دو لپ تاپ کاملاً شبیه به هم هستند، Max با چند ویژگی اضافی مانند یک وب کم 5 مگاپیکسلی و یک سنسور IR برای ورود به سیستم Windows Hello وارد بازار می شود. از طرف دیگر، G2 فقط از یک دوربین 720p (دوربین 1.2 مگاپیکسلی) بهره می برد.

HP Dragonfly Max همچنین دارای HP Eye Ease است که نیازهای Eyesafe را برآورده می کند. نسخه کمی شادتر به یک گزینه جدید “Sparkling Black” اضافه شده در رنگ آبی اصلی می رسد، در حالی که G2 فقط نوع آبی دارد. هر دو لپ تاپ در ژانویه 2021 برای خرید در دسترس خواهند بود، اگرچه این شرکت هنوز از قیمت گذاری این لپ تاپ ها اعلام نکرده و جزئیات آن را نزدیک به تاریخ عرضه آن اعلام خواهد کرد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *