سخت افزار

نسل جدید پردازنده های اینتل برای رقابت با تراشه اپل M1

اینتل از نمایشگاه CES برای نمایش پردازنده‌های نسل بعد خود استفاده کرده است. این پردازنده‌ها معماری هیبریدی با نام Alder Lake داشته و ترکیبی از چیپست‌های ARM و پردازنده‌های معمولی اینتل هستند. این پردازنده‌ها با ترکیب تکنولوژی BIG.little معماری ARM، تمرکزی همزمان روی افزایش توان پردازشی و بازده برق مصرفی خواهند داشت.

اینتل اعلام کرد از آنجایی که پردازنده‌های Lakefield بیشتر با تمرکز روی محصولات موبایلی تولید شده‌اند، این تراشه‌های جدید یعنی Alder Lake بیشتر برای سیستم‌های رومیزی و همچنین پردازش‌های موبایلی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. به گفته اینتل، اولین پردازنده جدید متعلق به این خانواده در نیمه دوم سال جاری میلادی وارد بازار خواهد شد. نسل دوازدهم چیپ‌های Alder Lake به سیستم بصری ارتقایافته جدیدی مجهز خواهند بود که با طراحی 10 نانومتری سوپرفین (SuperFin) تولید خواهند شد.

اولین کامپیوتر‌های بازار به همراه این پردازنده‌ها در نیمه‌‌ی دوم سال 2021 از راه خواهند رسید. نسل 12 پردازنده‌های اینتل از طراحی بهبود یافته‌‌ی 10 نانومتری SuperFin بهره خواهد برد. این معماری با هسته‌های قدرتمندی با نام Golden Lake و هسته‌های بهینه سازی با نام Gracemont ترکیب خواهد شد. اینتل با پردازنده‌های نسل جدید خود قصد دارد پاسخی محکم به Apple با چیپست جدید M1 این کمپانی بدهد.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا