سامسونگ در کنفرانس مطبوعاتی مجازی خود، سه ربات جدید را برای کمک به جمع آوری وسایل اطراف خانه و نقش دستیار شخصی به نمایش گذاشت. و یکی از این موارد، جاروبرقی هوشمند که به عنوان دوربین امنیتی نیز عمل می کند، در نیمه اول سال در ایالات متحده در دسترس خواهد بود. این سه ربات جدید شامل JetBot AI Plus (جاروبرقی)، Bot Care (دستیار شخصی) و Bot Handy (تمیز کننده و جابجا کننده اشیا) می باشد. JetBot 90 AI Plus که در نیمه نخست امسال در ایالات متحده به بازار عرضه می‌شود، در ظاهر شبیه یک ربات جاروبرقی معمولی است با این تفاوت که از هوش مصنوعی بهبودیافته برای تمیز کردن خانه بهره می‌برد.

سباستین سونگ، رئیس تحقیقات سامسونگ، امروز در کنفرانس مطبوعاتی CES گفت، این ربات به معنای “گسترش شما در آشپزخانه، اتاق نشیمن و هرجای دیگری است که ممکن است به یک کمک اضافی در خانه خود احتیاج داشته باشید. در حال حاضر، مشخص نیست که Bot Handy چگونه به یک محصول حمل و نقل واقعی نزدیک است. سامسونگ هیچ قیمت یا زمان انتشار را اعلام نکرد و قبلاً در CES برای نمایش روبات هایی با نگاه آینده نگرانه استفاده کرده که بیشتر مفهومی هستند تا یک محصول واقعی. این روبات به عنوان “در حال توسعه” توصیف شده است.

Bot Handy در شکل فعلی خود یک ربات بلند، باریک، سیاه و سفید است و دارای دو چشم دیجیتال بزرگ بوده که با حرکت به اطراف عبارات خود را تغییر می دهد. این ربات دارای یک بازو است که می تواند در سه نقطه چرخش کند – اساساً یک شانه، آرنج و مچ دست – با یک دست گیره در انتهای آن. دوربینی برای شناسایی اجسام در بالای بدن و دست ربات نصب شده است. این ربات می تواند در اطراف اتاق بر روی آنچه که به نظر می رسد یک پایه نورد باشد، حرکت کند، از این طرف به آن طرف بچرخد و خود را بالا ببرد تا به اجسام بالاتر برسد.

سامسونگ می گوید این ربات قادر به ارزیابی موادی است که اشیا مختلف از آنها ساخته شده تا بتواند آنها را با مقدار مناسب نیرو بدست آورد. همچنین قرار است بتواند اشیایی را در اندازه، وزن و شکل های مختلف اداره کند. علاوه بر Bot Handy، سامسونگ همچنین از نسخه جدید ربات Bot Care رونمایی کرد که از هوش مصنوعی برای تشخیص و واکنش به رفتار کاربر استفاده می‌کند. این ربات زمانبندی برنامه‌های روزانه کاربر و عادت‌های او را ذخیره کرده و در طول روز برایش نوتیفیکیشن یادآوری ارسال می‌کند. این محصول تا حدی شبیه ربات فیلم WALL-E بوده و در قسمت سر آن نمایشگر تبلت مانندی قرار گرفته که برای چت‌های تصویری بکار می‌رود.

JetBot 90 AI Plus از هوش مصنوعی برای شناسایی و دسته‌بندی اشیا و تصمیم گیری در مورد بهترین مسیر تمیزکاری استفاده می‌کند. سنسورهای LiDAR و سه بعدی مانع از برخورد آن با موانع و سیم‌ها می‌شوند. کاربر می‌تواند اتاق‌هایی که باید تمیز شوند را مشخص کرده و پیشرفت ربات را از طریق اپ موبایل پیگیری کند. JetBot حین قرارگیری در پایه شارژ مخزن زباله را به طور اتوماتیک تخلیه می‌کند بنابراین دیگر نیازی به آلوده کردن دستان نخواهد بود. این محصول همچنین به یک دوربین مجهز شده که به آن اجازه می‌دهد با استفاده از اپ SmartThings سامسونگ به نگهبان منزل تبدیل شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *