ریلمی GT جدیدترین پرچمدار گیمینگ برند ریلمی است که در سرعت و عملکرد رقیبی شایسته برای ردمی K40 پرو محسوب می شود. امروز در این مقاله تصمیم داریم تا این گوشی هوشمند را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

آن زمانی که قیمت ردمی K40 پرو مشخص شده بود، ریلمی اعلام کرد که گوشی GT 5G با قیمت پایین تری ارائه می شود. نسخه 8 + 128 گیگابایتی فقط با قیمت 430 دلار به فروش می رسد که 30 دلار ارزان تر از نسخه مشابه K40 پرو است. بنابراین این قاتل پرچمدار دقیقاً چگونه با یک گوشی هوشمند عالی – مانند ردمی K40 پرو – مقایسه می شود؟ پس در ادامه با ما همراه باشید.

طراحی و صفحه نمایش

در نگاه اول متوجه شدیم که ریلمی GT شانس کمی برای شکست K40 Pro در بخش طراحی دارد.اما خبر خوب این است که ریلمی GT حتی از K40 Pro که قبلاً با بدنه لاغر و سبک خود ما را متعجب کرده بود، جمع و جورتر است. وزن GT فقط 186 گرم است اما در عین حال از یک نمایشگر 6.43 اینچی کمی کوچکتر بهره می برد.

به لطف نمایشگر کوچکتر، نگه داشتن ریلمی GT در مقایسه با K40 Pro راحت تر است. شاید به دلیل محدودیت های هزینه ای در چنین مدل تهاجمی، ماژول دوربین در ریلمی GT هنوز یک طراحی ماتریسی است. این طراحی تقریباً در همه گوشی های هوشمند ریلمی مشترک است. و بعد از دیدن بسیاری از مدل ها با استفاده از این سبک ماژول دوربین، سخت است که کمی از این طراحی خسته نشوید. نسخه های رنگی آبی و نقره ای نیز همان طرح های رنگی است که قبلاً استفاده شده بود. نسخه شبه چرم زرد نوع خوبی است، با این حال، فقط برای نسخه 12 گیگابایتی رم + 256 گیگابایت در دسترس است. ریلمی GT دارای جک هدفون 3.5 میلی متری است که این روزها تقریباً به سختی در گوشی های هوشمند این رده، دیده می شود.

صفحه نمایش 6.43 اینچی Super AMOLED این دستگاه دارای وضوح 2400 در 1080 پیکسل و نرخ تازه سازی 120 هرتز است اما از جدیدترین صفحه ساطع کننده نور E4 استفاده نمی کند. اگر آن را با سری K40 مقایسه کنیم، منطقه حفره دوربین نیز نسبتاً بزرگتر است. این نمایشگر همچنان یکی از محبوب ترین گزینه ها برای مدل اصلی 2021 است، اما هیچ چیز برجسته ای وجود ندارد. نکته ای که در اینجا باید به آن توجه داشت، اینست که حداکثر روشنایی کامل صفحه نمایش ریلمی GT فقط حدود 600 نیت بوده، درحالیکه K40 Pro دارای حداکثر روشنایی کلی 900 نیت است. بنابراین هنگام استفاده از GT در زیر نور مستقیم خورشید، روشنایی ناچیز نگاه کردن به صفحه نمایش را کمی دشوار می کند، به خصوص در مقایسه با سری K40.

بازده و عملکرد

قدرت پردازشی دستگاه برعهده تراشه پرچمدار کوالکام اسنپدراگون 888 تامین شده که با 8 یا 12 گیگابایت حافظه رم LPDDR5 و 128 یا 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی UFS 3.1 همراه است. برای گسترش آن هیچ اسلات microSD دریافت نمی کنید، اما اسلات کارت دارای دو کارت نانو سیم کارت است. با روشن بودن حالت GT، در معیار Antutu، امتیاز ریلمی GT بیش از 740،000 و در 3D Mark، نمره حدود 5800 را کسب کرد.

در بنچمارک دیگر، گیگ بنچ 5، در آزمون تک هسته ای 1142 امتیاز و در آزمون چند هسته ای 3703 امتیاز کسب کرد. بنابراین از تمام نتایجی که ذکر کردیم، GT عملکردی مشابه سایر گوشی های اسنپدراگون 888 را داشت و حتی کمی بهتر از اکثر گوشی های اندرویدی که آزمایش کرده ایم، بود. در تست بازی واقعی، نتایج نیز عالی است. در آزمایش سی دقیقه ای Genshin Impact ،ریلمی GT به نرخ متوسط فریم 55.03 فریم در ثانیه دست یافت. بعد از سه و نیم دقیقه شروع به کم کردن سرعت کلاک پردازنده کرد اما با این وجود توانست یک تجربه بازی خوب را حفظ کند.

در یک بازی دیگر، Nimian Legends، با توجه به اینکه این بازی به ویژه اثرات خنک کننده گوشی را آزمایش کرده است، ریلمی GT را با نرخ فریم متوسط 51.75 فریم در ثانیه ما را شگفت زده کرد. مانند Genshin Impact، عملکرد اندکی در کاهش فشار تجربه کرد اما به لطف اثر خنک کننده عالی، تجربه بازی خوبی را همچنان حفظ کرد.

کیفیت دوربین

مانند K40Pro ، سیستم دوربین نیز نقطه ضعف GT است، بنابراین بیایید به طور خلاصه در مورد عملکرد دوربین آن صحبت کنیم. Realme GT با یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، یک لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی و یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی دیگر همراه است. همچنین یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی در حفره بالای نمایشگر سمت چپ تعبیه شده است. از آنجا که Realme GT دارای یک چیپست پرچمدار بوده، دارای EIS است و به راحتی می تواند فیلم های 4K/60fps را ضبط کند، در حالی که پشتیبانی از اسلوموشن به 720p/480fps بر می گردد.

تصاویر دوربین اصلی با دامنه دینامیکی خوب رنگ های قوی و واضحی را تولید می کند. کنتراست رنگ زیاد و درجه بندی رنگ نسبتاً طبیعی است. تصاویر کلی اغلب سبکی چشم نواز را نشان می داد. در شب، حالت Realme GT’s Auto با نوردهی مناسب و رنگ های دقیق بسیار خوب عمل می کند. در مقایسه با K40 Pro ، این گوشی همچنین در رنج دینامیکی و بخش های جزئیات تصویر عملکرد بسیار بهتری دارد. و از آنجا که الگوریتم صحنه شب Realme GT به طور خودکار در حالت خودکار فعال می شود، هنگام دستی روشن کردن حالت Night، تفاوت کمی در تصاویر شب وجود داشت.

تصاویر گرفته شده بر روی دوربین اولتراواید Realme GT در واقع همان تصاویر موجود در دوربین اصلی است. اما مسئله حاشیه بنفش برای نمونه های زاویه باز کمی قابل توجه است. در صحنه های عادی شب ، به جز دامنه دینامیکی که در Realme GT کمی بهتر است، تفاوت آشکاری بین GT و K40 Pro وجود ندارد. از آنجا که دوربین K40 زاویه دید عریض الگوریتم شب را برای حالت خودکار ادغام نمی کند، در شرایط بسیار تاریکی رنج می برد.

برای عکسبرداری ماکرو، نمونه های گرفته شده روی لنز ماکرو Realme GT حتی نمی توانند با تصاویر برش خورده از نمونه های دوربین اصلی مقایسه شوند. نزدیکترین نقطه تمرکز این دوربین ماکرو به 4 سانتی متر محدود می شود، بنابراین این سنسور تقریباً بی فایده است و حتی ممکن است تصور کنید که وجود ندارد.

عمر باتری و شارژ سریع

باتری 4500 میلی آمپر ساعت GT با شارژ سریع 65 وات از طریق سیم است، اما پشتیبانی از شارژ بی سیم وجود ندارد. این گوشی فقط در مدت پنج دقیقه 21 درصد، در 15 دقیقه 61 درصد شارژ می شود و تا 100 درصد شارژ شدن فقط 31 دقیقه طول کشید. اگرچه سریعترین سرعت شارژ که تاکنون دیده ایم نیست، اما وقتی آن را با رقبا مقایسه می کنید، در بخش قیمتی آن بهترین است. با وجود قدرت شارژ بالا، ظرفیت باتری را فدا نمی کند.

با یک باتری 4500 میلی آمپری، هر کدام 6 درصد برای 30 دقیقه پخش تیک تاک و 30 دقیقه پخش ویدیوی وب، 19 درصد برای بازی 30 دقیقه ای Genshin Impact و 16 درصد برای 20 دقیقه بازی Nimian Legend انرژی مصرف می کند. با توجه به عملکرد عالی بازی آن ، عملکرد دوام باتری واقعاً چشمگیر است.

جمع بندی

بنابراین این چیزی است که شما باید از Realme GT انتظار داشته باشید. این گوشی واقعاً در بخش های عملکرد و بازی بسیار عالی عمل کرد. به نظر می رسد Realme GT حتی در مقایسه با K40 Pro که تقریباً در همان زمان عرضه شده، می تواند چیپست 888 را بهینه سازی کند. ریلمی می داند که به عنوان یک رقیب برای پیروزی در رقابت در برابر K40 Pro، به ویژگی های محکمی نیاز دارد تا GT به عنوان یک محصول با ارزش بهتر برای پول ظاهر شود.

و آنها تا حد قابل توجهی موفق به انجام این کار شده اند. اما اینکه طراحی و ماژول دوربین آن ما را غافلگیر نکرد کمی ناامید کننده است. در حالی که حداقل در سری K40، ما از مشخصات طراحی جدید آن هیجان زده بودیم.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *