کنسول و بازی

ایکس باکس سری X و S از دالبی ویژن پشتیبانی می کنند

مایکروسافت امروز اعلام کرد که از بازی دالبی ویژن برای کنسول های نسل فعلی ایکس باکس سری X و S خود پشتیبانی می کند. در کنار پشتیبانی Dolby Atmos که از قبل موجود بود، کنسول های جدید ایکس باکس اکنون تنها کنسول هایی در جهان هستند که هر دو فناوری را ارائه می دهند.

برای شروع ، مایکروسافت وعده داده که بیش از 100 عنوان نسل بعدی که برای کنسول های سری ایکس باکس بهینه شده اند یا از دالبی ویژن پشتیبانی می کنند یا در آینده این کار را انجام خواهند داد. بازی های آینده مانند Halo Infinite نیز با این فناوری در جعبه عرضه خواهند شد.

مایکروسافت و دالبی همچنین با توسعه دهندگان برای پیاده سازی دالبی ویژن در عناوین قدیمی همکاری می کنند. بازی هایی که قبلاً از HDR10 یا ویژگی Auto HDR مایکروسافت پشتیبانی می کردند، هنگام اتصال به یک صفحه نمایش سازگار، به طور خودکار به دالبی ویژن ارتقا می یابند.

مایکروسافت قبلاً فقط دالبی ویژن را روی کنسول های ایکس باکس سری X و S برای اپ های رسانه ای معرفی کرده بود. اپ هایی مانند نتفلیکس و اپل تی وی هنگام اتصال به تلویزیون سازگار می توانند دالبی ویژن را فعال کنند. سپس این ویژگی از طریق به روز رسانی بتا برای بازی ها در دسترس قرار گرفت. اما در حال حاضر، آن را در اختیار همه قرار می دهد.

دالبی ویژن یک استاندارد HDR بوده که یک گام بزرگ نسبت به HDR10 پیش فرض است. این استاندارد دارای پیک روشنایی بالاتر و همچنین حداقل روشنایی کمتر در مقایسه با HDR10 بوده، که منجر به محدوده دینامیکی وسیع تر می شود. همچنین از رنگ 12 بیتی پشتیبانی کرده، و اگرچه هنوز هیچ صفحه نمایش 12 بیتی وجود ندارد، اما استاندارد عمق بیشتری را با عمق رنگ بیشتر نشان می دهد. Dolby Vision از فراداده دینامیک نیز پشتیبانی می کند، اگرچه این مورد مخصوصاً برای بازی ها مناسب نیست زیرا حتی با HDR10 پویا هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا