در جریان بیلد امسال، مایکروسافت از یک کیت توسعه دهنده جدید رونمایی کرده که برای کمک به توسعه دهندگان طراحی شده تا اپلیکیشن هایی بسازند که از قابلیت های جدید هوش مصنوعی از طریق واحد پردازش عصبی داخلی و همچنین پشتیبانی از ویندوز 11 در ARM استفاده کنند.

کیت توسعه‌دهنده «Project Volterra» نام دارد و از یک پردازنده اسنپدراگون که هنوز نامش فاش نشده، نیرو می‌گیرد. این دستگاه یک مینی دسکتاپ است که از نظر شکل و اندازه شبیه به مک مینی یا پایه سرفیس استودیو، بدون نمایشگر متصل است. این کیت توسعه دهنده اولین کامپیوتر “دسکتاپ” مایکروسافت است، اگرچه قصد ندارد دستگاه را به عنوان یک محصول مصرفی بفروشد.

در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد این سخت افزار، از جمله مشخصات، قیمت، یا حتی تاریخ عرضه، در دست نیست. این شرکت می‌گوید «در تاریخ بعدی» اطلاعات بیشتری را به اشتراک خواهد گذاشت. این اولین و تنها کیت توسعه دهنده ویندوز مبتنی بر ARM بوده که تاکنون با پردازنده پرچمدار اسنپدراگون عرضه شده است.

علاوه بر این، کوالکام یک کیت ابزار پردازش عصبی کوالکام جدید برای ویندوز را معرفی کرده که به توسعه دهندگان کمک می کند تا سناریوهای هوش مصنوعی را در برنامه های خود بررسی کنند. مایکروسافت متعهد است که از NPU ها در پلتفرم ویندوز سرتاسر نیز پشتیبانی کند. مخصوصاً برای ویندوز مبتنی بر ARM، مایکروسافت اعلام کرد که کیت توسعه نرم‌افزار سرتاسر آن Arm بومی خواهد بود و برخی از ابزارها به‌زودی در پیش‌نمایش راه‌اندازی می‌شوند. زنجیره ابزار Arm-native شامل موارد زیر است:

  • Visual Studio 2022
  • Visual Studio Code
  • Visual C++
  • Modern .NET 6 and Java
  • Classic .NET Framework
  • Windows Terminal
  • Windows Subsystem for Linux
  • Windows Subsystem for Android

مایکروسافت همچنین تعهد خود را به «اکوسیستم سخت‌افزاری باز» برای ویندوز تأیید می‌کند، که مایکروسافت این پلتفرم را برای پشتیبانی از پلتفرم‌ها و فناوری‌های سخت‌افزاری جدید، مانند پردازنده‌های گرافیکی که تجربیات کاربری یک برنامه را ارائه می‌کنند، وای‌فای و چیپ‌ست‌های سلولی که اطمینان می‌دهند دستگاه‌ها همیشه متصل هستند، و پردازنده‌هایی از جمله MIPS، x86، Alpha، Itanium و x64. راه اندازی یک کیت توسعه دهنده جدید Windows on ARM که توسط مایکروسافت ساخته شده، تعهد خود را به این پلتفرم تایید می کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *