هفت سال پیش، مایکروسافت سرفیس هاب اصلی را در دو نوع Surface Hub 55 و Surface Hub 84 عرضه کرد (اعداد موجود در نام نشان دهنده اندازه صفحه نمایش در اینچ هستند). این دستگاه های غول پیکر برای خدمت به عنوان ابزار همکاری دیجیتال برای مشاغل و مدارس ساخته شده اند.

امروز، در 30 نوامبر 2022، مایکروسافت به پشتیبانی از این دو رایانه عظیم پایان می دهد. این شرکت دیگر فریمور و درایورهای جدید را ارسال نخواهد کرد و دستگاه‌ها را تنها با بروزرسانی‌های سیستم عامل باقی می‌گذارد. سرفیس هاب اصلی یک کامپیوتر عجیب و غریب با مشخصات جالب، مانند صفحه نمایش 100 نقطه ای چند لمسی و پشتیبانی از سه ورودی همزمان Surface Pen است.

این دستگاه ها پردازنده‌های نسل چهارم اینتل Core i7/i5 (بدون پشتیبانی از ویندوز 11) و یک نسخه سفارشی از ویندوز 10 به نام ویندوز 10 تیم را اجرا می‌کند. نوع 84 اینچی دارای صفحه نمایش 4K با فرکانس 120 هرتز است، در حالی که مدل کوچکتر 55 اینچی صفحه نمایش 120 هرتزی فول اچ دی بسیار ساده تر را ارائه می دهد.

علیرغم قیمت های سنگین و تاخیرهای متعدد، تقاضا برای سرفیس هاب اصلی فراتر از انتظارات مایکروسافت بود. در نهایت، مایکروسافت سرفیس هاب 2S و 2X بسیار شیک‌تر و عجیب‌تر را معرفی کرد تا در اوایل سال 2020 نسخه دوم را لغو کند و تنها 2S و چندین لوازم جانبی آن باقی بماند. هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه آیا مایکروسافت قصد دارد از نسل سوم سرفیس هاب رونمایی کند یا خیر وجود ندارد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *