بنیان‌گذاران اینستاگرام کوین سیستروم و مایک کریگر امروز از فیس‌بوک و اینستاگرام استعفا دادند. این خبر را ابتدا نیویورک تایمز منتشر کرده و سپس سیستروم تأیید کرد.

اینستاگرام ابتدا به شکل یک استارت‌آپ کوچک کار خود را آغاز کرد. پس از این‌که این شبکه اجتماعی به رشد قابل توجهی دست پیدا کرد فیس‌بوک در سال ۲۰۱۲ این استارت‌آپ ۱۳ نفره را به مبلغ ۱ میلیارد دلار خریداری کرد. این سرویس به سرعت محبوبیت کسب کرد و به بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر تا آوریل ۲۰۱۲ و ۳۰۰ میلیون کاربر تا دسامبر ۲۰۱۴ رسید.

در ابتدا اینستاگرام به شکل نسبتاً مستقلی به کار خود ادامه می‌داد اما حالا ظاهراً دخالت فیس‌بوک و مارک زاکربرگ باعث شده تا بنیان‌گذاران اینستاگرام از این شرکت استعفا بدهند. آنها ۶ سال قبل اینستاگرام را به قیمت یک میلیارد دلار به فیس بوک فروختند. سیستروم و کریگر در حالی اینستاگرام را ترک می کنند که ۶ ماه قبل جان کوم و برایان اکتون موسسان واتس اپ نیز این اپلیکیشن را ترک کردند.

سیتستروم در پستی در بلاگ خود می‌نویسد:

ما قصد داریم تا زمانی را استراحت کنیم تا دوباره کنجکاوری و خلاقیت خود را کاوش کنیم. ساخت چیزهای جدید مستلزم کناره‌گیر است تا بدانیم چه چیزی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد و آن را با نیازهای دنیا تطابق دهیم؛ این کاری است که قصد انجام آن را داریم.

کوم و اکتون نیز به دلیل اختلاف نظر با مارک زوکربرگ به دلیل حریم خصوصی و حفاظت از اطلاعات کاربران پس از رسوایی کمبرج آنالایتیکا این شرکت را ترک کردند. اکنون کریس کاکس مدیر بخش محصولات فیس بوک سرپرست اپلیکیشن های اینستاگرام، واتس اپ و مسنجر و البته فیس بوک است.

مارک زاکربرگ بنیان‌گذار و مدیرعامل فیس‌بوک نیز در بیانیه‌ای گفته است: کوین و مایک مدیران محصول فوق‌العاده‌ای هستند و اینستاگرام ترکیب استعدادهای خلاق این دو را نشان می‌دهد. من از کار کردن با آن‌ها چیزهای زیادی در شش سال گذشته یاد گرفته‌ام و بسیار از این کار لذت بردم. برای آن‌ها بهترین‌ها را آرزو دارم و منتظر دیدن محصول بعدی آن‌ها خواهم بود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *