در جریان CES 2019، شرکت اسباب بازی Sphero از یک محصول تعاملی رونمایی کرد که قادر است تا رنگ ها موجود را به موسیقی تبدیل کند.

Specdrums گجتی متشکل از دو حلقه و یک اپلیکیشن اندروید و iOS است. کاربر با پوشیدن حلقه‌ها و ضربه‌زدن به هر سطحی از دیوار تا میز و عکس، نُت موسیقی در اپلیکیشن تولید می‌کند. ایده‌ی دستگاه تولید موسیقی با استفاده از دنیای اطراف تعریف می‌شود.

هر حلقه شامل یک حسگر نوری برای تشخیص رنگ‌ها و یک سرعت‌سنج برای تشخیص زمانی است که انگشتان جسمی را لمس می‌کند. همچنین LED‌هایی درون حلقه تعبیه شده که آن را روشن می‌کنند. حلقه اسپکدرامز از اتصال بلوتوث هم بهره می‌برد و می‌تواند از طریق کابل میکرو USB شارژ شود. همچنین با هر بار شارژ، می‌توانید به مدت دو ساعت کامل از آن برای نواختن موسیقی استفاده کنید.

 اسباب‌بازی Specdrum هفدهم دی با قیمت ۶۴.۹۹ دلار برای یک حلقه و ۹۹.۹۹ دلار برای هر دو حلقه به بازار عرضه شد. کاربر علاوه‌بر نواختن نُت موسیقی با اجسام پیرامونش، می‌تواند از پنل مخصوص اسپکدرام استفاده کند. این پنل Play Pad نام دارد و شبیه به یک کیبورد است که به‌جای دکمه‌های عادی رنگ دارد. اتصال بلوتوثی حلقه‌ها به گجت‌های هوشمند، امکان برقراری ارتباط آن‌ها با هر اپلیکیشن پشتیبانی‌کننده از فرمت MIDI بر بستر بلوتوث را فراهم می‌کند. به‌عنوان مثال، می‌توان به اپلیکیشن‌های Ableton Live و GarageBand متصل شد.

البته خود پلی پد یک اپلیکیشن همراه به نام Mix هم دارد که به کاربران اجازه می‌دهد با آن آهنگ ساخته و سازهای موسیقی مختلفی انتخاب کنند. اما نکته عجیب اینجاست که Mix با نسخه‌های قدیمی اسپکدرامز و حتی اپلیکیشن خود اسفیرو سازگاری ندارد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *