وسترن دیجیتال مالک اصلی برند San Disk در CES 2019 نمونه‌ مفهومی حافظه‌ی فلشی با ظرفیت چهار ترابایت را معرفی کرد که ازطریق درگاه USB نوع C به کامپیوترهای شخصی متصل می‌شود.

به طور دقیق‌تر فرم فاکتور این درایو دقیقاً به اندازه یک بند انگشت است، با این حال آنچه که Western Digital به نمایش گذاشت صرفاً یک نمونه اولیه بود و شانس عرضه آن به بازار با قیمت معقول ضعیف است. شاید هدف اصلی Western Digital از نمایش این درایو نشان دادن توانایی‌های بخش وسایل ذخیره سازی SanDisk باشد. نمونه مورد بحث تحت برند SanDisk به نمایش گذاشته شد که البته چندان هم دور از انتظار نبود.

پیش‌بینی می‌شود در ساخت آن از فناوری حافظه‌های ۹۶ لایه‌ NAND با معماری QLC استفاده شده که توانایی ذخیره‌ ۱.۳۳ ترابیت داده را در خود دارد. این فناوری که پیش‌تر در تابستان گذشته معرفی شد، نمونه‌ی بهینه‌‌شده‌ چیپ‌های ۶۴ لایه QLC این شرکت با نام BICS3 است که توانایی ذخیره‌ی ۷۶۸ گیگابیت اطلاعات را داشتند. این فناوری باظرفیت‌ترین نمونه‌ 3D NAND‌ جهان است.

البته بعید به نظر می‌رسد چنین درایوهای سرعت خواندن و نوشتن خیلی بالایی داشته باشند و نرخ انتقال 20 تا 200 مگابایت متصور است، از این رو برای مصارفی مناسب خواهند بود که به حجم ذخیره سازی بالایی آن هم با امکان حمل پذیری آسان نیاز باشد. در حال حاضر جزئیات فنی این فلش درایو 4 ترابایتی در دست نیست.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *