سونی سرانجام دقایقی پیش طی مراسمی در کنگره جهانی موبایل 2019، از سه گوشی میان رده اکسپریا 10، اکسپریا 10 پلاس و همچنین اکسپریا L3 پرده برداشت. هر دو گوشی اکسپریا 10 و 10 پلاس از نمایشگر دارای نسبت تصویر ۲۱:۹ بهره می‌برند. سونی همچنین از گوشی پایین‌رده اکسپریا L3 هم رونمایی کرد که ظاهرا به دلیل ضعیف بودن مشخصات آن، ترجیح داده برای نام‌گذاری این گوشی به روش قدیمی عمل کند.

اکسپریا 10 پلاس

اکسپریا 10 پلاس دارای صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی از نوع IPS LCD بوده و با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۵۲۰ پیکسل هستند. ظرفیت باتری گوشی برابر 3000 میلی آمپر ساعتی است. دوربین اصلی دوگانه از سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی با گشودگی با لنز 1/2.8 درجه و سنسور دوم تله فوتو 8 مگاپیکسلی (با زوم 2 برابری، تنها برای عکس) تشکیل شده است.

هر دو این دوربین‌ها به قابلیت SteadyShot سونی مجهز بوده که یک لرزش‌گیر الکترونیکی قدرتمند است. هر دو همچنین قادر به فیلم‌برداری با وضوح 4K نیز بوده و دوربین سلفی نیز در هر دو مدل ۸ مگاپیکسلی (مشابه اکسپریا وان) انتخاب شده است. از سوی دوربین جلوی گوشی نیز 8 مگاپیکسل است.

پردازنده تعبیه شده گوشی، اسنپدراگون 636 کوالکام است و در کنار تراشه 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی همراه شده است.

سونی اکسپریا ۱۰

این گوشی با داشتن نمایشگر ۶ اینچی کمی جمع‌وجورتر محسوب می‌شود. نمایشگر این گوشی هم دارای نسبت تصویر ۲۱:۹ و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۵۲۰ است. در پنل پشتی این گوشی می‌توانیم دو دوربین ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی را ببینیم که سنسور دوم مختص تشخیص عمق است. علاوه بر این، اکسپریا ۱۰ از پس فیلمبرداری با رزولوشن ۴K برمی‌آید و بار دیگر شاهد بهره‌گیری از دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی هستیم.

سونی برای این گوشی از تراشه قدیمی اسنپ‌دراگون ۶۳۰ استفاده کرده که در کنار آن ۳ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی قابل افزایش تعبیه شده است. انرژی این گوشی از جانب یک باتری ۲۸۷۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود. اکسپریا ۱۰ و ۱۰ پلاس از شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کنند.

سونی اکسپریا L3

در نهایت باید به جدیدترین گوشی پایین‌رده سونی بپردازیم. این گوشی دارای نمایشگر ۵.۷ اینچی با رزولوشن ۷۲۰p+ است ولی از لحاظ نسبت تصویر، مبتنی بر نسبت ۱۸:۹ است. دوربین دوگانه در پنل پشتی قرار دارد که بار دیگر شاهد دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی هستیم و در کنار آن یک سنسور ۲ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق تعبیه شده است. این گوشی قادر به ضبط ویدیو در رزولوشن ۴K نیست و البته این گوشی پایین‌رده هم از دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

تراشه آن هم مدیاتک Helio P22 است که بر اساس معماری ۱۲ نانومتری ساخته شده و در آن ۸ هسته Cortex-A53 قرار دارد؛ به همین خاطر از لحاظ عملکردی نباید تفاوت زیادی با اکسپریا ۱۰ داشته باشد. سونی در کنار این تراشه، ۳ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی قابل افزایش قرار داده است. متاسفانه، اکسپریا L3 برخلاف دو گوشی دیگر در ابتدا همراه با اندروید اوریو روانه‌ی بازار می‌شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *