انجمن پیاده‌سازی یو اس‌ بی (USB-IF) از درگاه جدید USB 3.2 رونمایی کرد. همچنین به گفته این انجمن نام تجاری درگاه‌های USB 3 تغییر خواهد کرد.

افزایش کیفیت و رزولوشن تصاویر، ویدیوها و گیم های کامپیوتری به افزایش حجم فایل های مختلف منجر شده است. انتقال این فایل های حجیم با فناوری هایی نظیر USB 1 یا 2 زمان نسبتا زیادی طول می کشد و حالا قرار است این مشکل مرتفع شود. پورت USB 3.2 سطح جدیدی از نرخ انتقال داده بین دستگاه های مختلف را به ارمغان می آورد که در بهترین حالت بالغ بر ۲۰ گیگابیت در ثانیه خواهد بود. هرچند این فناوری از دو سال پیش مراحل آماده سازی خود را پشت سرگذاشته اما پیاده سازی آن در کامپیوترها در سال جاری عملی خواهد شد.

انجمن پیاده‌سازی یو اس‌ بی (USB-IF) اعلام کرد که این درگاه در سال جاری میلادی برای کامپیوترهای خانگی عرضه می‌شود. اولین نسخه از درگاه USB 3.2 در تابستان سال جاری بر روی مادربردهای رده بالا جدید استفاده می شود، اما لوازم جانبی‌های مجهز به استاندارد USB 3.2 تا سال 2020 عرضه نخواهند شد.

به گفته انجمن پیاده‌سازی یو اس‌ بی نام تجاری در نظر گرفته شده برای این استانداردهای یو اس بی 3 ‘SuperSpeed USB’ خواهد بود. از این پس درگاه USB 3.1 Gen 2 با نا مستعار ‘SuperSpeed USB 10 Gbps’ و درگاه USB 3.1 Gen 2 با اسم مستعار USB 3.2 Gen 1 2×2 شناخته می‌شود؛ نماد 2×2 در اسم مستعار USB 3.2 Gen 1 به معنی استفاده از 2 خطوط ارتباطی با سرعت 10 گیگابیت برای دستیابی به سرعت نهایی 20 گیگابیت در ثانیه است.

با این حال ارائه USB 3.2 هنوز هم گام بزرگی محسوب می شود. هرچند همین حالا هم می توان داده ها را از طریق تاندربولت ۳ با درگاه مشترک USB-C با نرخ ۴۰ گیگابیت در ثانیه منتقل کرد اما این فناوری نسبتا گران تمام می شود و به همین خاطر به جز محصولات اپل به ندرت سیستم هایی با بیش از یک درگاه تاندربولت عرضه می شوند. درگاه USB 3.2 نه تنها به انتقال فایل های حجیم در زمان کوتاه تر کمک می کند بلکه روند توسعه داک های لپ تاپ، SSDهای اکسترنال سریع و دیگر ابزارهای نیازمند پهنای باند بالا را هم شتاب می بخشد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *