مایکروسافت پیش‌نمایش ۱۸۸۹۴ ویندوز ۱۰ را برای اعضای «حلقه سریع» (Fast Ring) منتشر کرد که مهمترین تغییر آن مربوط به بخش فایل اکسپلورر (File Explorer) می‌شود. فایل اکسپلورر در کنار قابلیت‌هایی متفاوتی که دارد، شاید معروف‌ترین کاربردش جستجوی فایل‌ها باشد؛ با نوشتن اسم فایل مورد نظر، فایل اکسپولرر سعی می‌کند آن را بیاید.

در در حال حاضر بخش جستجوی ویندوز (Windows Search) طراحی جدیدی به حود گرفته است. این تغییر به شما کمک می‌کند تا محتوای آنلاین وان درایو خود را با نتایج ایندکس شده سنتی تجمیع کنید. برای شروع به کار راه‌اندازی این تغییرات با درصد کمی همراه خواهد بود، و سپس آن را در اختیار اینسایدرهای بیشتری قرار داده و کیفیت این تجربه را ارزیابی می‌کنیم. زمانی که این ویژگی جدید در اختیار شما قرار بگیرد، همچنان که در باکس جستجوی File Explorer تایپ می‌کنید، منوی بازشویی از فایل‌های پیشنهاد شده خواهید دید که می‌توانید آنها را انتخاب کنید.

این نتایج بهبودیافته می‌تواند با کلیک کردن بر روی ورودی در باکس جدید پیشنهادات به طور مستقیم اجرا شود، یا اینکه اگر می‌خواهید مکان قرارگیری فایل باز بشود، کافی است بر روی ورودی کلیک راست کنید، گزینه‌ایی برای انجام این کار وجود دارد. اگر نیاز به استفاده از دستورات یا جستجوی دقیقتری در مکان‌های ایندکس نشده دارید، می‌توانید اینتر کنید و نمایش نتایج را به نتایج سنتی جستجو تغییر دهید.

مهمترین ویژگی پیش نمایش جدید ویندوز ۱۰ همین کاربردی‌تر شدن فایل اکسپلورر بوده اما این نسخه، تغییراتی دیگری هم داشته؛ اپلیکیشن خواندن صفحه Narrator در مطالعه جدول‌ها عملکرد بهتری دارد و همچنین به‌واسطه حضور یک دستور جدید، می‌توان قسمت‌های مختلف صفحه وب را هایلایت کرد. مثل همیشه بعضی باگ‌ها نیز برطرف شده‌اند. از سوی دیگر ذره‌بین ویندوز (Windows Magnifier) قابلیت جدیدی برای نگهداری اشاره‌گر متن در مرکز صفحه دارد که تایپ را ساده‌تر و راحتر می‌کند. به طور پیش فرض بر روی صفحه نمایش متمرکز شده است و می‌توان آن را در قسمت تنظیمات ذره‌بین تغییر داد.

ویژگی‌های جدید زیادی برای معرفی در 20H1 وجود ندارد، و تمامی آنها بعدا از راه خواهند رسید. در نهایت زمانی که بیلدهای 19H2 شروع به انتشار کنند، بر روی پایداری متمرکز هستند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *