مایکروسافت برنامه دارد تا ویندوز 10 را بدون رمز عبور یا پسورد ارائه دهد در نتیجه این بدان معنا خواهد بود که از قابلیت پین کد، تشخیص چهره و سنسور اثر انگشت استفاده خواهد کرد. این شرکت مدت هاست که در تلاش است تا رمز عبور را حذف کند و در نهایت در نسخه های بعدی این قابلیت را ارائه خواهد کرد.

در واقع مایکروسافت قصد دارد تا در زمینه احراز هویت یک قدم به سمت جلو حرکت کند و به جای وارد کردن رمز عبور از روش های نوینی در ویندوز 10 استفاده نماید. بر اساس گزارش ها احتمالا این ویژگی جدید در سال آینده میلادی به طور رسمی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

به گفته مایکروسافت پین کد بسیار از پسورد امن تر است؛ حتی با اینکه استفاده از یک کد 4 رقمی ساده تر به نظر می رسد. یکی از دلایل این موضوع این است که پین ها به جای ذخیره در فضای آنلاین در دستگاه کاربر نگهداری می شوند. ویندوز 10 کلید خصوصی شما را در چیپ های TPM نگهداری می کند. TPM یک چیپ امنیتی است که ذخیره امن پین ها تنها به صورت محلی را امکان پذیر می کند.

همچنین امکان احراز هویت دو عاملی از طریق شماره تلفن نیز در ویندوز 10 ارائه خواهد شد در نتیجه هیچ خطری امنیت کاربران ویندوز 10 را تهدید نخواهد کرد. البته شایان ذکر است که برخی از این تغییرات در بروزرسانی ماه مه 2019 ارائه خواهد شد و کاربران می توانند از این سرویس های جدید امنیتی بهره مند شوند. امید می رود حرکت هایی از این دست در آینده ما را از دردسر به خاطر سپردن پسوردهای پیچیده، استفاده از نرم افزارهای مدیریت پسورد و یا انتخاب یک پسورد برای چندین حساب کاربری رها کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *