هواوی سرانجام در جریان کنفرانس توسعه دهندگان شرکت، از جدیدترین سیستم عامل اختصاصی خود با نام HarmonyOS رونمایی کرد. براساس گفته ریچارد یو، ساخت این سیستم عامل جدید از سال 2017 آغاز شده و بزودی از اولین محصول برند آنر با این سیستم عامل رونمایی می شود.

هدف از توسعه این سیستم عامل، فراهم کردن یک پلتفرم متن باز برای اجرا روی تمامی گوشی های هوشمند، تلویزیون، گجت های پوشیدنی، تبلت و حتی خودرو قابل استفاده باشد. HarmonyOS یک سیستم عامل بر پایه میکروکرنل بوده که به معنای استفاده از کمترین منابع با عملکرد سریع و حداقل میزان تاخیر در اجرا است.

هواوی می گوید این امکان انعطاف پذیری در دستگاه های مختلف را فراهم می کند و امنیت را در کلیه سناریوها بهبود می بخشد. توسعه دهندگان می توانند از کامپایلر ARK هواوی برای گردآوری کد از چندین زبان مانند C/C++ ، Java و Kotlin برای سیستم عامل Harmony استفاده کنند.

در حین سخنرانی ریچارد یو اشاره کرد که هم اکنون امکان جایگزین کردن این سیستم عامل جدید با اندروید گوگل فراهم بوده، اما بخاطر کاربران فعلا سیستم عامل اندروید را برای گوشی های هوشمند و تبلت های هواوی و آنر استفاده خواهد شد.

هواوی می گوید اکنون می توانند سیستم عامل خود را به سیستم عامل هارمونی تغییر دهند زیرا مهاجرت به دلیل ماهیت میروکرنل بسیار دشوار نیست. آنها افتخار می کنند که می توانند در مدت 1-2 روز از اندروید به هارمونی تغییر کنند. از لحاظ پشتیبانی از اپلیکیشن ها، Harmony OS از تمام اپلیکشین های اندرویدی و همچنین HTML5 و برنامه های مبتنی بر Linux پشتیبانی خواهد کرد. هواوی برای پشتیبانی از توسعه برنامه در انواع مختلف دستگاه‌ ها، از جمله تلویزیون، کیت خودرو، تلفن های هوشمند، ساعت هوشمند و موارد دیگر از کیت توسعه دهندگان یا SDK را پشتیبانی خواهد کرد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *