گوگل ساعاتی پیش در توییتر خود اعلام کرد که قابلیتی جدید به بخش Lens اپلیکیشن گوگل فوتوز افزوده شده که با استفاده از هوش مصنوعی کاربران قادر خواهند بود تا متن موجود در تصاویر و اسکرین شات را انتخاب و جستجو کنند. پس از انجام این جستجو کاربران می‌توانند این متن را انتخاب و پس از تهیه یک نسخه کپی، در اسناد یا فرم‌های مختلف به کار بگیرند.

به گفته گوگل، این قابلیت جدید از تکنیک موسوم به OCR یا  شناسایی اپتیکی کاراکترها استفاده می کند. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهند حتی در متن موجود در تصاویر و اسکرین شات‌ها نیز به جستجوی یک عبارت متنی خاص بپردازند. گوگل اعلام کرده است که این قابلیت حتی می‌تواند در عکس‌های تهیه شده از نسخه فیزیکی یک کتاب نیز پیاده سازی شود. طبق گفته سایت 9to5Google، این قابلیت هم اکنون روی نسخه اندروید اپلیکیشن در اختیار کاربران قرار گرفته است ولی هنوز روی نسخه iOS ارائه نشده است. در حال حاضر امکان استفاده از این دو قابلیت در نسخه تحت وب از برنامه Google Photos وجود دارد.

گوگل همچنین در توییتر خود اشاره کرده که برای استفاده از این قابلیت کافیست که اپلیکیشن گوگل فوتوز را باز کرده و سپس تصویر و یا اسکرین شات مورد نظرتان را انتخاب کنید. در گام بعد روی قابلیت Lens کلیک کرده و متن خود را براحتی هایلایت کرده و عمل کپی و پیست را انجام دهید.

گوگل در ابتدا قابلیت Lens را برای شناسایی رمزهای عبور مخفی و گیج کننده راه‌اندازی کرده بود، اما اکنون شاهد آن هستیم که ویژگی‌های عالی دیگری نیز به آن اضافه شده است. به نظر می‌رسد این دو قابلیت جدید برنامه Google Photos، حاصل تلاش‌هایی است که گوگل در طی دو سال اخیر صورت داده است. Google Lens از آن زمان تاکنون قابلیت‌های جدید و متعددی را دریافت کرده است. به عنوان مثال اکنون می‌توان با استفاده از تصویر آیتم‌های موجود در یک منو، به جستجو در فضای وب پرداخت و یا به صورت خودکار با استفاده از یک کارت تماس، مخاطب جدیدی را به گوشی‌های هوشمند اضافه کرد. به نظر می‌رسد به لطف هوش مصنوعی باید منتظر حضور قابلیت‌های جذاب دیگری نیز در این برنامه باشیم.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *