به نظر می رسد که ممنوعیت هواوی به شدت بر استراتژی و تحرکات شرکت تأثیر گذاشته است، اما هیچ نشانه ای از ضعف را نشان نمی دهد. براساس گزارش اکونومیک تایمز، هواوی به صورت فشرده با توسعه‌دهندگان هندی همکاری می‌کند تا جایگزینی برای اپ‌های گوگل ارائه دهد.

این ممنوعیت باعث تاثیر در اپلیکیشن های پیش نصب شده روی گوشی های هواوی و آنر نظیر مپس، گوگل درایو و جیمیل شده است. از همین رو این شرکت روی به سیستم‌عامل انحصاری خود آورده و به جای گوگل پلی، هواوی اپ گالری را منتشر کرد ولی با این حال تعداد برنامه‌های کاربردی و ضروری در این گالری، به هیچ وجه قابل قیاس با پلی استور نیست. به همین دلیل این شرکت توسعه‌دهندگان هندی را برای توسعه برنامه‌هایشان به اپ گالری، ترغیب می‌کند.

البته اکوسیستم سرویس‌های گوگل بسیار گسترده است و هواوی باید برای برنامه‌های یوتیوب، جیمیل، گوگل پلی گیمز، گوگل مپس و پلی استور برنامه‌های جایگزین بسازد. آنر که زیر برند هواوی محسوب می‌شود، با توسعه‌دهندگان ۱۵۰ اپ برتر هند مذاکره داشته تا برنامه‌های خود را برای آنر و اپ گالری نیز توسعه‌دهند.

برند آنر نیز به تازگی وارد بازار دستگاه های هوشمند صوتی، تلویزیون و گجت‌های IoT در هند شده و امیدوار است بتواند در سال 2020 حدود 10 درصد بازار هند را به دست بگیرد. هواوی هم در نظر دارد تا ساعت های هوشمند را به بازار عرضه کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *