شرکت چینی Segway تولید کننده اسکوترهای برقی حالا یک اسکوتر سلف بالانس به نام S-Pod  تولید کرده که به جای ایستادن می‌توانید روی آن بنشینید. این اسکوتر جدید شبیه ویلچر و شکل تخم مرغی دارد و برای رفت و آمد در مسافت‌های کوتاه مثلا محوطه پارک‌ها یا فرودگاه‌ها و البته حتی داخل شهر کاربرد دارد.

S-Pod عملا با همان تکنولوژی تعادلی ژیروسکوپی کار می‌کند که پیش از این در محصولات معمولی‌تر سگوی (Segway) دیده بودیم. از این نظر می‌گوییم که محصولات معمولی‌تر، چون S-Pod همانند آن‌ها با خم شدن به جلو، عقب و چپ و راست هدایت نمی‌شود. این دستگاه با یک جویستیک کوچک که در سمت راست صندلی قرار دارد هدایت می‌شود.

Segway میگوید که تکنولوژی سلف بالانسینگ این امکان را به این وسیله میدهد که که همواره کنترل آن با حرکت دو چرخ حفظ شود حتی زمانی که ناگهان وادار به توقف می‌شود. این دستگاه در عین حال مجهز به سه چرخ کوچک در زیر و اطراف صندلی هم هست. سگوی می‌گوید منبع الهام این دستگاه جالب، ژیروسفر فیلم دنیای ژوراسیک بوده، ولی به نظر می‌رسد که سرعت ۳۸ کیلومتری آن ترسناک‌تر از فرار از دست دایناسورهای وحشی باشد.

وسیله S-Pod یکی از محصولاتی که است که این شرکت قرار است در CES ۲۰۲۰ رونمایی کند. به رغم همه اینها این محصول متفاوت‌ترین محصول این شرکت خواهد بود و نشان دهنده مسیری است که آینده وسایل نقلیه می‌تواند داشته باشد. این کمپانی انتظار دارد از این دستگاه در همان مکان‌های استفاده شود که پیش از دیگر دستگاه‌های معمولی این کمپانی استفاده می‌شد. البته هنوز قیمت S-Pod مشخص نشده است و کاربران باید کمی بیشتر صبر کنند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *