مدیاتک در نمایشگاه CES 2020، از پردازنده 5G میان رده جدید خود با نام Dimensity 800 رونمایی کرده که قرار است در گوشی های هوشمند میان رده 2020 استفاده شود. Dimensity 800 بر پایه لیتوگرافی ۷ نانومتری طراحی شده و ۸ هسته پردازشی با معماری ARM دارد که بر اساس سرعت کلاک در دو خوشه دسته بندی شده اند. چهار هسته پرقدرت تر کورتکس A77 سرعت کلاک ۲.۶ گیگاهرتزی دارند و و ۴ هسته کورتکس A55 هم با سرعت کلاک ۲ گیگاهرتزی عمل می کنند.

Dimensity 800 از فرکانس های زیر ۶ گیگاهرتز و امواج میلیمتری استفاده کرده و با شبکه های 2G تا 5G سازگاری دارد. این تراشه همچنین از سرویس VoNR برای مخابره صدا و داده در شبکه 5G پشتیبانی می کند که به معنی افزایش کیفیت مکالمه های صوتی است.

مدیاتک اشاره ای به واحد گرافیک این تراشه نکرده، اما گفته که شبیه به تراشه Dimensity 1000 خواهد بود. با این حال مشخص است که این GPU چهار هسته ای بوده و در کنار فناوری HyperEngine امکان اجرای بازی های با کیفیت را میسر می سازد. این تراشه همچنین از نمایشگرهای فول اچ دی پلاس با نرخ رفرش 90 هرتز پشتیبانی می کند.

موتور پردازش تصویر این تراشه توانایی پشتیبانی از سنسور ۶۴ مگاپیکسلی یا دوربین اصلی دوگانه با سنسورهای ۳۲+۱۶ مگاپیکسلی را دارد. الگوریتم های به کار رفته در این ISP قابلیت هایی نظیر فوکوس خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی، وایت بالانس خودکار، کاهش نویز و HDR را دارد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *