یکی از ویژگی‌های بسیار خوبی که برای کنسول‌های بازی آینده مایکروسافت وعده داده و تأیید شده است قابلیت اجرای بازی‌های نسل‌های قدیمی Xbox یا همان Backward Compatibility از همان روز اول است. اما اگر فکر می‌کنید این تنها قابلیت جذاب نرم‌افزاری این کنسول است باید بگوییم که می‌توانید انتظارات خود را خیلی بالاتر از این ببرید.

با این حال، اخیرا اطلاعات تازه‌ای بدست آمده که نشان می‌دهد که قابلیت‌های ایکس‌باکس سری ایکس فراتر از این‌هاست. طبق آنچه ادعا شده، احتمالا نسل جدید کنسول ایکس‌باکس به قابلیتی به نام  Windows Mode مجهز خواهد بود که به لطف آن، قادر به پشتیبانی از تمامی‌بازی‌های ویندوز خواهد بود. به عبارتی دیگر، این کنسول می‌تواند با ویندوز 10 بوت شود و به دنبال آن، بازی‌ها و اپلیکیشن‌های ویندوزی را اجرا کند.

البته هنوز جزییاتی در خصوص کارکرد Windows Mode اعلام نشده و مشخص نیست که آیا این ویژگی صرفا برای اجرای بازی طراحی شده یا اینکه می‌تواند کنسول ایکس‌باکس سری ایکس را به یک پی‌سی تبدیل کند.

اما نکته بسیار مهم این است که این همه قابلیت‌های ایکس باکس‌های جدید نخواهد بود و کاربران سرویس‌های Steam و Epic Games نیز این توانایی را خواهند داشت که از حساب‌های خود روی کنسول‌های Xbox جدید استفاده کنند. در این حالت گیمرها می‌توانند به کتابخانه‌های خود دسترسی پیدا کرده و بدون محدودیت بازی‌های خود را این بار به واسطه Xbox جدید، بازی کنند.

سهام:

3 Comments

  • مهشید
    خرداد ۸, ۱۴۰۰ at ۰۶:۱۸

    سلام

    بالاخره چی شد
    الآن ویندوز مود داره یا نه؟
    ممنون میشم سریع جوابمو بدین

    Reply
    • تحریریه سایت
      خرداد ۸, ۱۴۰۰ at ۱۴:۲۴

      تاکنون مایکروسافت اطلاعیه ای در خصوص این قابلیت منتشر نکرده است.

      Reply
      • مهشید
        خرداد ۸, ۱۴۰۰ at ۲۱:۲۹

        شما کسی رو میشناسید که سریز ایکس داشته باشه و این موضوع رو بدونه؟
        چون اگه این قابلیت وجود داشته باشه ایکس باکس سری ایکس میگیرم
        و اگه نه پی اس 5

        Reply

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *