سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تلاش کرده است با مجوز دادن به انجام آزمایش‌های مربوط به تشخیص و درمان و تولید واکسن برای بیماری کووید-۱۹ به مقابله با این بیماری همه‌گیر جهانی و جلوگیری از شیوع گسترده آن بپردازد.

شرکت لابراتوار Abbott یک دستگاه تست ویروس کرونا تولید کرده که قادر است طی پنج دقیقه نتیجه ابتلا یا عدم ابتلای یک فرد را به بیماری کرونا مشخص کند. به گزارش بلومبرگ این شرکت سازنده دستگاه‌های پزشکی قصد دارد که ۵۰ هزار دستگاه تست را در روز تولید کند. نوع تست این دستگاه تست ویروس کرونا ازنوع تست مولکولی و شناخت ژنوم ویروس کروناست و قادر به شناسایی این ویروس در طی پنج دقیقه است.

بنا به گفته این شرکت تست کامل برای شناسایی ابتلای قطعی توسط این دستگاه می‌تواند ۱۳ دقیقه به طول بینجامد. مهم‌تر از همه این است که این دستگاه از معدود دستگاه‌ها در نوع خود است که پرتابل است و می‌تواند در خارج از بیمارستان مورد استفاده قرار گیرد. رمز موفقیت این دستگاه، استفاده از آزمایش مولکولی است که به دنبال بخش کوچکی از RNA ویروس SARS-CoV-۲ می‌گردد و برای تشخیص بیماری کووید-۱۹ به شناسایی آن بخش می‌پردازد.

FDA آمریکا هفته گذشته کارایی سیستم m2000 RealTime همین کمپانی در تشخیص ویروس کرونا را نیز تایید کرده بود و Abbott با استفاده از این دو سیستم در کنار هم می تواند ماه آینده بالغ بر ۵ میلیون آزمایش ابتلا به کووید-۱۹ انجام دهد. Abbott برای استفاده از این سیستم در مکانهایی نظیر اورژانس بیمارستان ها، کلینیک ها و حتی مطب پزشکان در حال مذاکره با دولت آمریکا است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *